مدیر عامل تعاونی‌های صنایع لبنی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۵۰ درصد کارخانجات لبنی کشور تعطیل شدند

کدخبر: 2046762

گنجی گفت: حداقل مصرف سرانه شیر در کشور باید به مرز ۱۶۰ کیلو برسد اما توان خرید مردم کم است و در حال حاضر این مصرف سرانه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ کیلو است

محمدرضا گنجی، مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » و وضعیت بازار این صنعت بیان داشت: بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی ما 9 میلیون و 200 هزار تن شیر در کشور داریم که از این مقدار، حدود 6 و نیم میلیون تن را صنعت دریافت می‌کند بنابراین سرانه مصرفی شیر و لبنیات در کشور چیزی حدود 90 تا 100 کیلو است و این در حالی است که حداقل میزان شیر مصرفی باید تا مرز 160 کیلوگرم باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه مردم توان خریدشان کاهش پیدا کرده است و همین باعث شده تا میزان مصرف لبنیات خود را کاهش داده و میزان کمتری را در سبد کالای خود قرار دهند و این موضوع نیز باعث کاهش تقاضا شده است.

گنجی تأکید کرد: با توجه به کاهش تقاضا و همچنین رکود موجود در بازار و کمبود نقدینگیِِ کارخانجات کوچکتر متأسفانه این واحدهای تولیدی هرچه را هم که تولید کنند مجبور هستند انباشته کنند زیرا خریدی کم شده در نتیجه توان رقابت با واحدهای بزرگتر را نداشته و بنابراین برای ادامه فعالیت خود دوام نخواهند آورد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی در ادامه به نسیم آنلاین گفت: در حال حاضر تقریبا حدود 50 درصد کارخانجات لبنی سراسر کشور تعطیل شده و بسیاری دیگر نیز با 10 تا 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که هم وزارت جهاد کشاورزی و هم وزارت صنعت از مشکلات صنعت لبنیات به خوبی آگاهی دارند، افزود: امیدواریم که با طرح های جدیدی که دولت در نظر گرفته است مشکلات کمتر شده و صنعت رونق جدی یابد.

ارسال نظر: