«نسیم آنلاین» منتشر کرد

تقوی‌نژاد تخلف کرد؛ حضور غیرقانونی معاون طیب‌نیا در هیات مدیره یک شرکت شبه دولتی!

کدخبر: 2046923

انتظار می‌رفت که از زمان جدایی تقوی‌نژاد از ریاست بانک سپه، وی نسبت به اعلام استعفای خود از ترکیب هیات مدیره شرکت معدنی چادرملو مبادرت ورزد، اقدامی تا اکنون صورت نگرفته و معلوم هم نیست که این مهم صورت پذیرد.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین» : بررسی‌های « نسیم آنلاین» نشان می‌دهد که "سیدکامل تقوی نژاد"، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی جدای از حضور در کسوت ریاست کل سازمان امور مالیاتی، همچنان به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو حضور پررنگی دارد.

سید کامل تقوی نژاد، با حکم علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی از 23 آذرماه سال گذشته به سمت معاون وزیر و رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شده است.

پایگاه اطلاع رسانی شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو "سید کامل تقوی نژاد" را رئیس هیات مدیره این شرکت معرفی کرده که البته وی به عنوان نماینده شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، شرکت متعلق به بانک سپه در ترکیب هیات مدیره چادرملو قرار دارد.

به عبارت بهتر،به نظر می رسد، از زمان جدایی سید کامل تقوی نژاد از مدیریت عاملی بانک سپه، نامبرده هیچ اقدامی برای اعلام استعفای خود یا جدایی از ترکیب هیات مدیره این شرکت انجام نداده است.

"علی طیب نیا" در حکم خود خطاب به سیدکامل تقوی نژاد ابراز امیدواری کرده که با اتکال به خداوند متعال در جهت تحقق اصول "قانون مداری"، "اعتدال گرایی" و" منشور اخلاقی" دولت تدبیر و امید، حضوری فعال و همه جانبه داشته باشد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، نمایندگان مجلس،‌ اردیبهشت ماه امسال، مصوبه ای را در مورد ممنوعیت عضویت افراد در هییت مدیره بیش از یک شرکت به تصویب رسانده اند که بر اساس این مصوبه، (هیچ فردی) نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود.

متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود.

گزارش ها حاکی از این بوده که درحال حاضر، شرکت هایی چون شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت فولاد مبارکه،شرکت سرمایه گذاری سپه و صندوق بازنشستگی کشوری در زمره مهترین سهامداران شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو به شمار می روند.

به گزارش «نسیم آنلاین»، ابراز امیدواری وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تقوی نژاد در کسوت ریاست کل برای تحقق اصول "قانون مداری"، و "اعتدال گرایی" درحالی مطرح می شود که نامبرده با گذشت هفت ماه از انتصاب خویش بر ریاست سازمان امور مالیاتی،میلی به جدایی از ترکیب هیات مدیره شرکت معدنی چادرملو از خود نشان نداده است.

جالب تراینکه، بعد از رونمایی از فیش های نجومی مدیران عامل تعدادی از بانک های دولتی و شبه دولتی، افکار عمومی با حساسیت مضاعفی رفتار اقتصادی مدیران دولت تدبیر و امید را رصد می کنند.

بنابراین انتظار می رفت که اززمان جدایی تقوی نژاد از ریاست بانک سپه، وی نسبت به اعلام استعفای خود از ترکیب هیات مدیره شرکت معدنی چادرملو مبادرت ورزد، اقدامی تا اکنون صورت نگرفته و معلوم هم نیست که این مهم صورت پذیرد.

با این حال، اگر مصوبه مجلس،‌ دایر برممنوعیت عضویت افراد در هییت مدیره بیش از یک شرکت ملاک قضاوت قرار گیرداز هم اکنون باید منتظر استرداد وجوه دریافتی از ناحیه تقوی نژاد به شرکت چادرملو پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور بود.

ارسال نظر: