پرویز سروری

کاهش اختیارات شهردار یعنی قفل شدن شهر

کدخبر: 2047148

طرح کاهش اختیارات شهردار تهران زمینه قفل کردن خدمات رسانی به مردم در سال پایانی شورای شهر چهارم و شهرداری تهران را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران در یادداشتی نوشت:

طرح کاهش اختیارات شهردار تهران زمینه قفل کردن خدمات رسانی به مردم در سال پایانی شورای شهر چهارم و شهرداری تهران را ایجاد خواهد کرد.

امضا کننندگان این طرح به چند دسته تقسیم می شوند:

دسته اول، کسانی هستند که اساسا حیاتشان در تنش سیاسی و ایجاد چالش در شورای شهر است. این افراد سابقه شورای شهر اول درباره قفل کردن شهر و آثار وخیمی که برای مردم به بار آورد را درکارنامه خود دارند.

دسته دومی که طرح را امضا کردند بانیت اصلاحی، حل مشکلات مردم و افزایش نظارت و کنترل بر عملکرد مالی شهرداری این موضوع را مطرح می کنند.

دسته سوم هم نسبت به انتصابات اخیر شهردار تهران انتقاد دارند که چرا انتصابات با شورای شهر هماهنگ نشده است.

لغو اختیارات شهردار تهران یعنی همه معاملات شهرداری باید در شورای شهر بررسی شود! آنهم فقط دو جلسه در هفته که موضوعات مختلف در آن طرح می شود.

ارائه خدمات شهرداری به مردم به واسطه اختیاراتی است که شهرداری از شورای شهر گرفته است و این طرح باعث می شود همه پروژه های شهرداری در صف انتظار قرار بگیرد.

با این کار شاهد رکود در اجرای پروژه های شهری خواهیم بود و در نهایت نارضایتی عمومی ایجاد می شود.

یکی از اختیاراتی که شورای شهر به شهردار تهران داده است اجازه تفویض اختیارات به شهرداران مناطق 22 گانه و معاونان شهردار است؛ در صورت لغو این اختیارات همه وظایف و اختیارات مناطق 22 گانه برعهده شهردار تهران خواهد بود.

با این مصوبه حجم خدمات، معاملات و پروژه هایی که در شهر تهران در حال انجام است عملا قفل و خاطره شورای شهر اول در شورای شهر چهارم تکرار خواهد شد.

ظاهرا برخی می خواهند در سال پایانی شورای شهر تهران، فضا را سیاسی کرده و خدمت رسانی به مردم را فدای اهداف سیاسی شان کنند.

چه منطقی وجود دارد که در سال پایانی شورای شهر اینگونه موضوعات مطرح شود؟ به نظر می رسد طراحی ها خارج از شورای شهر انجام گرفته و جریانات سیاسی برای دامن زدن به رقابت های انتخاباتی می خواهند تنش را به داخل شورای شهر انتقال دهند.

ارسال نظر: