آیت‌الله مکارم شیرازی:

دشمن در فضای مجازی با تشکیل کمپین بی‌حجابی، قصد پوچ کردن جامعه را دارد

کدخبر: 2047341

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: جوانان و خانواده‌ها اجازه ندهند تا دشمنان و افراد بی‌دین، اصل حجاب را در جامعه سست کنند، دشمن در فضای مجازی با تشکیل کمپین بی حجابی، قصد پوچ کردن جامعه را دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از آستان نیوز، آیت الله مکارم شیرازی در ویژه برنامه‌های مذهبی-فرهنگی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشا با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی برگزار شد، درباره «عفاف و حجاب» به ایراد سخنرانی پرداخت.

این استاد درس خارج حوزه‌های علمیه قم در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز تقدیر از برپایی نمایشگاه و برگزاری برنامه‌های عفاف و حجاب یادآور شد: 81 سال پیش رضاخان از اربابانش دستور گرفت که اسلام دشمن او و پیشرفت در کشور است بنابراین باید در مرحله اول از زنان جامعه کشف حجاب کرد.

وی ادامه داد: به دنبال این دستور، پاسبانان رضاخان با خشونت هر چه تمام، به زنان با حجاب هجوم آورده و چادر و روسری آها را با زور از سرشان می‌کشیدند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: علما و مراجع عظام نیز با دیدن این گونه اتفاقات در مسجد گوهرشاد مردم را جمع کردند و برایشان درباره عفاف و حجاب و تاثیرات آن در جامعه و زندگی به ایراد سخنرانی پرداختند و وقتی این اتفاق به گوش رضاخان رسید، مامورانش را به مسجد گوهرشاد فرستاد و آنها نیز مردم را به رگبار بستند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه کشتار مسجد گوهرشاد نتوانست عزم ملی مردم را سرکوب کند گفت: پس از مرگ رضاخان، پسرش هم همین روند را ادامه داد اما با این تفاوت که فردی چون امام راحل با بسیج کردن مردم، در مقابلش ایستاد و نظام شاهنشاهی را بر انداخت.

این مفسر قرآن، حجاب را از ضروریات اسلام معرفی و عنوان کرد: دشمنان اسلام به ویژه غربی‌ها از حجاب هراس دارند زیرا این مهم تبدیل به یک شعار اساسی شده و توان متزلزل و متلاشی کردن نظام استکبار غرب را دارد.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم آیات متعددی درباره حجاب آمده است گفت: در آیه 54 سوره احزاب آمده است، حجاب سبب پاکی دل‌های مردان و زنان مسلمان از وسوسه شیطانی و هواهای نفسانی می‌شود، وقتی بی حجابی آمد، چشم چرانی‌ها شروع شد، با چشم چرانی روابط نامشروع آغاز و در نتیجه خانواده‌ها به تدریج از هم متلاشی می‌شود.

به گفته این مرجع تقلید، یکی از مشکلات و بلاهای عظیم جهان غرب، بی‌حجابی و برهنگی زنانشان است که زمینه انواع فساد، فحشا و آزارهای جنسی در جامعه شده است.

وی تاکید کرد: جوانان و خانواده‌ها اجازه ندهند تا دشمنان و افراد بی‌دین، اصل حجاب را در جامعه سست کنند، دشمن در فضای مجازی با تشکیل کمپین بی حجابی، قصد پوچ کردن جامعه را دارد.

آیت الله مکارم شیرازی برگزاری مراسم‌های عفاف و حجاب را حرکت مناسبی در برابر تهاجم فرهنگی دانست و گفت: تمام جامعه باید تلاش داشته باشد تا اسباب ازدواج آسان جوانان را فراهم شود اکنون برخی از سنت‌های غلط، جهیزیه سنگین و توقعات بالا ازدواج جوانان را عقب انداخته است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تخریب بقیع گفت: وهابی‌ها 80 سال پیش به بارگاه ائمه بقیع حمله و آنجا را با خاک یکسان کردند و اکنون به شکرانه الهی، وهابیون در حال سقوط هستند.

این استاد درس خارج قم در پیامی به علمای الازهر گفت: علمای الازهر که مورد احترام ما هستید، الازهر قرن‌هاست یک کانون علمی برای مسلمان به شمار می رود؛ نگذارید آبروی الازهر به وسیله دلارهای نفتی عربستان سعودی برود، به تازگی چهار نفر در کنار مسجدالنبی از سوی اشرار شهید شده‌اند که الازهر با بیانیه‌ای اظهار تنفر کرد، اما 300 نفر در چند منطقه از عراق شهید شدند، الازهر کمترین عکس العملی نشان نداد، خودتان را به دلارهای نفتی عربستان سعودی نفروشید.

ارسال نظر: