کنوانسیون ملی جمهوریخواهان آمریکا/۴

ترامپ: آمریکا یعنی فقر و خشونت در داخل، جنگ و ویرانی در خارج

کدخبر: 2048823

نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا گفت: مشکلاتی که امروز با آنها روبهرو هستیم؛ یعنی فقر و خشونت در خانه، و جنگ و ویرانی در خارج از کشور تا زمانی که به سیاستمدارهایی تکیه کنیم که آنها را به وجود آورده‌اند، باقی خواهند ماند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، موضوع "باز گرداندن امنیت" را به عنوان پیام اصلی سخنرانی خود در آخرین شب برگزاری مجمع ملی جمهوریخواهان مطرح کرد .

وی در این سخنرانی از هیلاری کلینتون نامزد محرز حزب دموکرات، به عنوان بخشی از حلقه سیاسی که مشکلات کنونی را به بار آورده است، انتقاد کرد .

به گفته این میلیاردر ۷۰ ساله اهل نیویورک، شهروندان آمریکایی نه تنها در داخل کشور با "فاجعه" روبرو بوده‌اند، بلکه تحقیر شدن‌های پی در پی در عرصه بین المللی را نیز تجربه کرده‌اند .

وعده پایان خشونت و شکوفایی اقتصاد

ترامپ با اشاره به چالش‌های کنونی جامعه آمریکا، خطاب به مردم گفت "پیامی برای همه شما دارم: جرم و جنایت و خشونت که امروز جامعه ما دچار آن شده، به زودی به پایان خواهد رسید. از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷، امنیت بازگردانده خواهد شد ."

وی افزود:: خشونت‌های ناشی از بکارگیری اسلحه در بسیاری از شهرهای آمریکا و ۱۸۰ هزار مهاجر غیرقانونی با پیشینه‌های کیفری در سراسر کشور، "همین امشب آزادانه می‌چرخند و شهروندان صلح‌جوی ما را تهدید می‌کنند .

در زمینه اقتصاد، وی با اشاره به نرخ بیکاری و مشلات اقتصادی داخل آمریکا، ضمن انتقاد از باراک اوباما برای افزایش میزان بدهی‌های ملی آمریکا، وعده رفع مشکلات جاری را داد و گفت طبقه متوسط آمریکا و شرکت‌ها از کاهش نرخ مالیت بهره مند خواهند شد و سیستم مالیاتی برای همه ساده و روشن خواهد شد .

اظهارات سه گانه ترامپ علیه ایران

دونالد ترامپ، که مانند دیگر جمهوریخواهان از منتقدان توافق هسته‌ای تیر ماه ۱۳۹۴ دولت باراک اوباما به عنوان طرف اصلی گفتگوهای گروه ۱+۵ با ایران بوده است، در ادامه آن توافق را یکی از "بدترین توافق‌هایی" دانست که تا به حال به دست آمده است .

نامزد حزب حمهوریخواه در ادامه مدعی شد: همه ما تصاویر ملوان‌های اسیر شده مان را به یاد می‌آوریم که جلوی ایرانی‌ها، در حالی که لوله اسلحه به سمت گرفته شده بود، زانو زده بودند. این فقط کمی بعد از توافق هسته‌ای با ایران بود؛ توافقی که ۱۵۰ میلیارد دلار را به ایران باز گرداند .

او سوریه را نیز یکی دیگر از موارد تحقیر شدن آمریکا دانسته و می‌گوید وقتی باراک اوباما درباره سوریه خط قرمز تعیین کرد و بعد از آن به هشدار خود عمل نکرد، ما بار دیگر تحقیر شدیم .

وی در انتقاد از هیلاری کلینتون، رقیب اصلی خود و وزیر خارجه پیشین باراک اوباما، با بیان این که "لیبی در حال همکاری بود؛ در مصر صلح بود؛ عراق شاهد کاهش خشونت‌ها بود و ایران با تحریم‌ها در حال خفه شدن بود و سوریه هم تحت کنترل بود" این پرسش را مطرح کرد که حال "بعد از حضور کلینتون در مقام وزارت خارجه، ما چه داریم‌؟ "

او خود پاسخ داد: داعش در منطقه و جهان پخش شده است. لیبی نابود شده است و سفیر ما و کارکنانش بدون هیچ کمکی کشته شدند. مصر به سمت تندروهای اخوان المسلمین رفت و در نهایت نظامی‌ها کنترل آن کشور را به دست گرفتند. عراق که در هرج و مرج است؛ و ایران هم در مسیر سلاح اتمی است. سوریه در جنگ داخلی غرق است و بحران مهاجرت ناشی از آن غرب را تهدید می‌کند .

میراث کلینتون میراث آمریکا نیست

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه، در انتقاد از دموکرات‌ها گفت: تا زمانی که ما تحت رهبری سیاستمدارانی هستیم که آمریکا را در اولویت قرار نمی‌دهند، مطمئن می‌شویم که سایر ملت‌ها با آمریکا با احترام رفتار نخواهند کرد .

وی افزود: میراث هیلاری کلینتون نباید میراث آمریکا باشد ... مشکلاتی که ما امروز با آنها روبرو هستیم - فقر و خشونت در خانه، و جنگ و ویرانی در خارج از کشور - تنها زمانی باقی خواهند ماند که همچنان به همان سیاستمدارهایی تکیه کنیم که آنها را به وجود آورده‌اند.

ترامپ در پایان خاطر نشان کرد: من به صحنه سیاست پیوسته‌ام تا صاحبان قدرت دیگر به مردمی که توان دفاع از خود را ندارند، آسیب نزنند. هیچ کس بهتر از من این سیستم را نمی شناسد؛ به همین دلیل است که من به تنهایی می‌توانم آن را اصلاح کنم.

کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه در حالی به کار خود پایان داد که کنوانسیون حزب رقیب قرار است هفته آینده در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا برگزار و هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا به عنوان نامزد اصلی دموکرات ها معرفی شود .

حواشی

اعتراض‌ها به ترامپ پیش از سخنرانی او و در جریان آن، خارج از محل گردهمایی در کلیولند ادامه داشته‌است. در بخشی از سخنان ترامپ نیز نگهبانان تلاش کردند که زنی که شعاری در دست داشت را از محل گردهمایی خارج کنند .

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه در عین حال مخالفانی داخل حزب نیز دارد. او البته بیشترین آرا در رقابت‌های درون‌حزبی را کسب کرده و گروهی از رقبای پیشین درون حزب نیز از او حمایت کرده‌اند .

گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان در کلیولند با سخنرانی ترامپ عملا به پایان رسید .

این گردهمایی چهار روزه با رخدادهای مختلفی همراه شده است. حضور محسوس نیروهای امنیتی و پلیس، معترضان به ترامپ، سخنان همسر او که در آن متهم به کپی‌برداری از سخنرانی میشل اوباما شده و در نهایت عدم تائید رسمی ترامپ از سوی مهم‌ترین رقیب درون‌حزبی او، تد کروز، که به هو کشیدن او در سخنرانی روز گذشته از سوی هواداران ترامپ انجامید

ارسال نظر: