در دیدار با ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس استان قم مطرح شد؛

لاریجانی: دشمنان به دنبال ایجاد بحران‌های فرقه‌ای در منطقه/ مسأله اقتصاد مقاومتی در کشور هضم نشده

کدخبر: 2048920

رئیس مجلس گفت: در شرایط کنونی برخی کشورها که از گذشته با جمهوری اسلامی دشمنی داشتند، علاوه بر دشمنی به دنبال ایجاد بحران های فرقه ای در منطقه هستند اما قطعا آنها به اهداف شوم خود دست پیدا نمی کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (جمعه یکم مردادماه) در دیدار با جمعی از ایثارگران 8 سال دفاع مقدس استان قم با اشاره به وضعیت کنونی منطقه گفت: در شرایط کنونی برخی کشورها که از گذشته با جمهوری اسلامی دشمنی داشتند، علاوه بر دشمنی به دنبال ایجاد بحران های فرقه ای در منطقه هستند اما قطعا آنها به اهداف شوم خود دست پیدا نمی کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی داشتن روحیه انقلابی و مجاهدانه را لازمه توسعه اقتصاد کشور دانست و افزود: در شرایط کنونی حوزه فرهنگ و اقتصاد جزء مهمترین بخش های کشور محسوب شده و باید در اولویت تمام امور قرار گیرند البته حوزه فرهنگ زیربنای تمام امور و اقدامات است و به طور حتم تا این حوزه نباشد اقتصاد کشور توسعه پیدا نمی کند.

لاریجانی ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی در حوزه اقتصاد دچار ضعف و مشکل هستیم البته کارنامه جمهوری اسلامی در حوزه منطقه ای و مسئله جنگ تحمیلی بسیار خوب بوده و خطاهای ما در این حوزه نسبت به دیگر کشورها کم بوده است همچنین در مسائل منطقه ای با عنایت خداوند و تلاش و تجربه نیروهای انقلابی کشور دارای امنیت بسیار خوبی است وغربی ها در این رابطه بارها اعلام کرده اند که ایران به عنوان یک کشور پایه و ریشه دار در منطقه حضور دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی منطقه مانند یک دیگ جوشان است گفت: تمام کشورهای منطقه امروز به علت مسائل امنیتی بی ثبات هستند همچنین این موضوع واضح و مبرهن است که بدون ایران امنیت منطقه تأمین نمی شود و آمریکایی ها بعد از جنگ تحمیلی فهمیدند که با یک کشور ساده مواجه نیستند و امروز جرأت هیچگونه حمله ای را ندارند.

رئیس مجلس بر لزوم احیای روحیه انقلابی در کشور تاکید کرد و گفت: این مسئله باید به استراتژی اصلی کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل توسعه اقتصاد در شرایط کنونی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است تصریح کرد: متأسفانه تا کنون مسأله اقتصاد مقاومتی در کشور به ویژه در بخش اداری هضم نشده است از این رو دستگاه ها باید برای تحقق این مسئله در جهت حمایت از تولید، مردمی شدن اقتصاد، افزایش بهره وری تولید و در نهایت تقویت صادرات اقدام کنند.

لاریجانی ادامه داد: در پرونده هسته ای نظام تصمیم به مذاکره و توافق گرفت و در این رابطه ما ضرر زیادی نکردیم و یکی از اهداف اصلی ما برای این موضوع این بود که فضا برای توسعه اقتصادی فراهم شود البته آمریکایی ها پس از توافق شیطنت هایی را برای جلوگیری از سرمایه گذاری در ایران انجام داده اند اما به نظر من زمینه ها برای سرمایه گذاری در کشور در حال فراهم شدن است البته باید برای تحقق این مسئله روحیه مجاهدانه داشته باشیم.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: