عضو اتحادیه گوشی‌های تلفن همراه در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

اجرای طرح "رجیستری" را از رسانه‌ها شنیدم، دولت چیزی به ما نگفت!

کدخبر: 2049217

اکبری حداد: در رابطه با اجرای طرح رجیستری هیچ گونه دستورالعمل و یا ابلاغیه‌ای را دریافت نکردیم چه برسد به لغو آن.

افشین اکبری حداد، رییس اتحادیه موبایل مشهد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با لغو طرح رجیستری بیان داشت: این درست نیست که اتحادیه‌ موبایل توسط رسانه‌ها از تصمیمات رسمی دولت در رابطه با حوزه فعالیتش مطلع شود، ما حتی در رابطه با اجرای طرح ریجستری نیز هیچ گونه دستورالعمل و یا ابلاغیه‌ای را دریافت نکردیم چه برسد به لغو آن.

عضو اتحادیه موبایل ادامه داد: ما بارها مشکلات خود را به آقای خسروتاج معاون آقای نعمت زاده گفته‌ایم و از ایشان خواسته‌ایم که اگر قرار است برنامه و طرح جدیدی را اجرا کنند آن را رسما به اتحادیه ابلاغ نمایند اما متأسفانه بار دیگر و در رابطه با طرح رجیستری این اتفاق صورت نگرفت. وی عنوان کرد: اسفند 93 نیز قرار بود این طرح اجرا شود اما هیچ اتفاقی صورت نگرفت و امسال نیز دوباره همان موضوع تکرار شد.

اکبری حداد گفت: در رابطه با طرح رجیستری هر ارگان و سازمانی یک چیز می‌گوید، اعلام اجرای طرح و بعد لغو آن نه تنها مشکلی از بازار موبایل حل نخواهد کرد بلکه التهاب زیادی در آن ایجاد می‌شود و این برای بازاری که در آن سالانه حدود 15 میلیون دستگاه حداقل 300 دلاری یعنی چیزی در حدود 4500000000 دلار فروخته می‌شود مناسب نخواهد بود.

رییس اتحادیه موبایل مشهد به «نسیم آنلاین» تصریح کرد: ظرف روزهای گذشته اعلام اجرایی شدن طرح ریجستری باعث شد سودجویان از فرصت استفاده کرده و برخی گوشی‌ها را با قیمتی نامناسب ارائه دهند ازجمله برخی دستگاه‌های موبایل از جمله Apple ، به دلیل واردات کمتر قیمتش 200 هزار تومان افزایش یافت.

وی اظهار داشت: بهتر است قبل از اعلام در رسانه‌ها اجرای چنین طرحی قطعی شده و بسیاری از مشکلات آن از جمله تکلیف گوشی‌های موجود در بازار و همچنین چگونگی تأمین بازار پس از اجرای طرح مشخص شود.

اکبری حداد با بیان این که ما از طرح مبارزه با قاچاق این کالا استقبال می کنیم، گفت: در حال حاضر تنها 5 شرکت هستند که نمایندگی رسمی در ایران دارند لذا بهتر است مسئولین به این موضوع بیندیشند که آیا این 5 شرکت می‌توانند 15 میلیون دستگاه در سال را تأمین کنند یا خیر؟

ارسال نظر: