در جریان انعقاد تفاهم نامه مدیریت بحران و بسیج مطرح شد:

استفاده از ۴۰ فروند بالگرد و یک هواپیما جهت اطفای حریق جنگل‌ها

کدخبر: 2049326

در جریان انعقاد تفاهم نامه همکاری مدیریت بحران و سازمان بسیج تاکید شد که نیروهای بسیج می‌توانند به سرعت و در زمان طلایی در صحنه حوادث حاضر و امداد رسانی کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، صبح امروز (یکشنبه) تفاهم نامه همکاری میان سازمان بسیج مستعضفین و سازمان مدیریت بحران کشور به امضای اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستعضفین رسید.

در جریان امضای این تفاهم نامه سردار منصوریان معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیر عامل گفت: تفاهم نامه‌ای که امروز منعقد شد در راستای همان تفاهم نامه میان وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی افزود: در پی این تفام نامه بود که اکنون بیش از 40 فروند بالگرد و یک هواپیمای پهن پیکر با 40 تن ظرفیت آماده پرواز برای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع هستند.

منصوریان ادامه داد: همکاری ما با مدیریت بحران رو به گسترش است و هر روز این سازمان از ظرفیت‌های نیروهای مسلح استفاده بیشتری می‌کند.

وی تاکید کرد: کشور ما از نظر جغرافیایی یک کشور وسیع است و هر جغرافیا بحران‌های خاص خود را دارد، لذا باید برای مقابله با این بحران‌ها برنامه ریزی مناسب داشت.

*وجود 50 هزار پایگاه مقاومت عملیاتی در کشور

در ادامه سردار سیف معاون عملیات سازمان بسیج مستعضفین نیز در مورد این تفاهم نامه گفت: ما برای عملیاتی کردن قسمت‌هایی که از تفاهم نامه ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور بر عهده بسیج گذاشته شده بود نیاز به انعقاد یک تفاهم نامه جدید با مدیریت بحران داشتیم.

وی افزود: ما بیش از 50 هزار پایگاه مقاومت عملیاتی در همه اقصی نقاط کشور داریم که اگر هماهنگی لازم صورت گیرد و نیروها آموزش ببینند می‌توانند به عنوان نیروهای خوب پس از هر اتفاقی قبل نیز نیروهای رسمی در صحنه حوادث حاضر شوند.

سردار سیف با بیان اینکه با حضور بسیج، زمان طلایی در حوادث از دست نمی‌رود گفت: بسیج اولین نیروی است که در سر صحنه حوادث حاضر است و این موضوع را در حوادث گذشته مانند زلزله بم، زلزله رودبار و سیل‌ها در کشور به اثبات رسانده است.

وی افزود: این نیرو به صورت خود جوش در حوادث حاضر شده و به امداد رسانی و حادثه دیدگان پرداخته است و اکنون با امضای این تفاهم نامه حضور بسیج در حوادث ساماندهی می‌شود.

اکبرپور معاون آمادگی مقابله حوادث سازمان مدیریت بحران نیز گفت: کشور ایران یک کشور حادثه خیز است و مطابق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب که بر آمادگی دائمی مردم و مسئولان برای مقابله با حوادث تاکید کرده است انعقاد این تفاهم نامه لازم بود.

وی در مورد حضور بسیج گفت: چندین سال پیش که از کشور آلمان بازدید کرده‌ایم، آنها به ما گفتند که یک میلیون نیروی داوطلب دارند که همان زمان رئیس سازمان وقف به آنها اعلام کرد که ما 20 میلیون نیروی داوطلب آماده به کار داریم که منظورش همان نیروهای بسیج بود.

ارسال نظر: