رئیس جمهور روسیه:

برای همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریسم آماده هستیم

کدخبر: 2049328

سخنگوی کاخ کرملین از پیام رئیس‌جمهوری روسیه به همتای افغانستانی خود در خصوص همکاری‌های بیشتر در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش« نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به «اشرف غنی» همتای افغانستانی خود اعلام کرده که مسکو آمادگی دارد تا با همکاری کابل به مبارزه با تمام انواع تروریسم بپردازد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه افزود: پوتین در این پیام که به منظور ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان پس از انفجارهای تروریستی روز شنبه در این کشور ارسال کرد، «ضمن محکوم کردن شدید این جنایت وحشتناک علیه مردم بی‌گناه افغانستان، بر آمادگی روسیه برای ادامه همکاری فعال با مقامات و مردم افغانستان در مبارزه با انواع گوناگون تروریسم تأکید کرده است».

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده و برای زخمی‌شدگان این حادثه آرزوی بهبود هر چه سریعتر کرد.

به گزارش فارس، در پی حمله انتحاری روز گذشته (شنبه) در کابل 64 نفر کشته و بیش از 236 زخمی شدند. این انفجار انتحاری زمانی صورت گرفت که مردم افغانستان در حال برگزاری تظاهراتی مسالمت‌آمیز در پایتخت این کشور بودند.

تعدادی از نیروهای امنیتی و مقامات نظامی افغانستان نیز که مسئولیت حفظ امنیت این تظاهرات را برعهده داشتند، در این انفجار انتحاری جان باخته‌اند.

داعش مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

ارسال نظر: