احداث ۷۷۰ واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی

کدخبر: 2049376

کمیته مهندسی و ساخت و ساز شهرداری قدس طرح ساخت ۷۷۰ واحد مسکونی جدید در این شهر را به تصویب رساند.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌ این طرح در چارچوب طرح احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی است که قرار است مابین شهرک "جیلو" در شمال قدس و شهرک "بیت جالا" ایجاد شوند.

منبع مذکور تصریح کرد که شهرداری قدس درصدد ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی است که این مساله با انتقاد شدید جامعه جهانی نیز همراه بوده است.

رژیم صهیونیستی به رغم اعتراض و انتقاد گسترده بین المللی همچنان به شهرک سازی در اراضی فلسطینی ادامه می‌دهد و هم اکنون ساخت و ساز در چندین شهرک یهودی نشین در قدس اشغالی و کرانه باختری در جریان است.

پایگاه خبری والا به نقل از مئیر ترجمان، رئیس کمیته مهندسی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی تصریح کرد که این کمیته همچنان به شهرک سازی ادامه می‌دهد و هیچ توجهی به تصمیمات مسئولان سیاسی اسرائیل و انتقادات بین المللی از شهرک‌سازی‌ها ندارد.

همچنین بنیامین نتانیاهو و آویگدور لیبرمن، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ماه گذشته تصمیم به ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک یهودی نشین "معالیه ادومیم" در قدس اشغالی در واکنش به عملیات های مقاومتی فلسطینیان گرفتند.

وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن این تصمیم، تاکید کرد که سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و مشروعیت بخشی به شهرک‌های غیر قانونی موجب نابودی راه حل دو کشوری می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: