جزئیات حقوق‌ هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان

کدخبر: 2049398

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن انتشار فیش حقوقی خود، جزئیات پاداش اعضای هیات مدیره این صندوق را نیز اعلام کرد.

شهاب‌الدین غندالی در نشست خبری امروز درباره پاداش‌ها و فیش حقوقی ۳۰۰ میلیونی و ۵۰ میلیونی صندوق ذخیره فرهنگیان که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: پاداش‌های صندوق ذخیره فرهنگیان به اعضای هیات مدیره در سال ۹۴، چهار صدم بوده است. در سال ۹۲، دو صدم، در سال ۹۳، سه صدم پاداش پرداخت کرده‌ایم. در پایان ۳۱ شهریورماه ۹۴ پاداش به هیات مدیره صفر اعلام شد.

وی افزود: در سال ۹۱ مبلغ ۱۴۰ میلیون پاداش به ۵ عضو هیات مدیره، در سال ۹۲ مبلغ ۱۶۰ میلیون به ۴ عضو هیات مدیره، در سال ۹۳ مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان به ۷ نفر از اعضای هیات مدیره پاداش پرداخت شد که تعدادی از این اعضا چک‌های پاداش را در همان سال بازگرداندند و در سال ۹۴ صفر ریال بوده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: پتروشیمی کیمیا پارس که ۸۷ درصد ما در آن سهام داریم، حقوق افراد زیر ۱۳ میلیون تومان است و در بقیه فعالیت‌های پروژه‌ای حقوق افراد زیر ۸ میلیون تومان است.

وی درباره حقوق خود نیز بیان کرد: حقوق بنده را هیات امنا و شخص وزیر در سال ۹۲ تعیین کردند که رئیس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان باید مشخص کند. در سال ۹۳ مبلغ ۹ میلیون تومان، در سال ۹۴ مبلغ ۱۱ میلیون تومان و در سال ۹۵ با افزایش حقوق ۱۴ درصدی ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کردم.

غندالی تصریح کرد: تمام اسناد را به بازرسی کشور و وزارت آموزش و پرورش داده‌ایم و بنده حتی پول‌های ماموریت‌های داخلی و خارجی را نیز یک ریال دریافت نکرده‌ام.

وی درباره حقوق یکی از کارکنان پتروشیمی مروارید سایت ام ای جی که متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است، گفت: در ایران کسی نمی‌تواند شارژ کاتالیز کند. مهندس افتخاری را به بنده معرفی کردند که ایشان در آلمان درس خوانده و احتمال دارد بتواند شارژ کاتالی کند. هنگامی که با مهندس افتخاری صحبت کردم ماهانه ۱۲ هزار دلار حقوق از آمریکا دریافت می‌کرد، اما قبول کرد برای ما شارژ کاتالیز انجام دهد و اما قبول کرد با گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف شارژ کاتالیز انجام دهد و قرار بود ۵۰ میلیون تومان ماهانه به او بدهیم، اما او یک سال در سایت ما ماند و پس از انجام کارش ماهی ۲۱ میلیون تومان برای یک سال دریافت کرد و ۱۱۴ میلیون نیز هیات امنا به او پاداش داد، اما ظلم است که این دسته از افراد را چوب بزنیم، چرا که کاری سودده برای ما انجام دادند و اگر کسی بتواند در ایران شارژ کاتالیز انجام دهد، تنها گروه ما است.

سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورده شده است

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه از سوی حسابرسان سرمایه صندوق به صورتی ثبتی ۷۷۰۰ میلیارد تومان است، گفت: برآورد ما برای سرمایه صندوق حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

غندالی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در بیست و یکمین سال فعالیت خود است اما مشکلاتی چون مدیریت وابسته به دولت را دارد.

وی افزود: ماهانه ۵ درصد از حقوق معلمان کسر می شود و معادل آن را نیز باید دولت بدهد تا ما بتوانیم فعالیت های اقتصادی انجام دهیم و پس از بازنشستگی فرهنگیان، مبلغی را به آنان پرداخت کنیم، اما دولت معادل پرداختی معلمان را نمی دهد و مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به ما بدهکار است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: به دیوان عدالت اداری کشور نیز شکایت کرده ایم تا مشکل تفسیر قانون که بین ما و دولت وجود دارد را حل کند.

غندالی تصریح کرد: مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان متاثر از وزیر است و هر وزیری بیاید سیاست های خاص خود را دارد و اعضای جدیدی را وارد صندوق ذخیره فرهنگیان می کند و همین مساله موجب می شود تا یک موسسه اقتصادی متزلزل در تغییرات دولت باشد و در تصمیم گیری دچار مشکل شود زیرا افراد نمی دانند چه مدت فعالیت دارند و نمی توانند برنامه های بلندمدت تهیه کنند.

غندالی تصریح کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ قریب به ۴۰ هزار بازنشسته فرهنگی داریم که وقتی از مجموعه ما خارج می شوند، بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان باید به آنان پردخت کنیم.

وی ادامه داد: میانگین پرداختی اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که تعداد ۹۰۰ هزار نفر هستند مبلغ ۱۹ میلیارد تومان در ماه است اما پرداختی ما ماهانه ۴۰ میلیارد تومان است بیش از دو برابر منابع ورودی پرداخت های خروجی داریم.

وی تاکید کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان باید یک سود پایدار معقول داشته باشد تا بتواند پاسخگوی پرداخت های خروجی ها باشد.

وی یادآور شد: برای اولین بار یک برنامه توسعه تدوین کرده ایم و حوزه های جذاب سرمایه گذاری را مشخص کردیم که در حوزه نفت و گاز ۲۵ درصد سرمایه گذاری، در بازار سرمایه و خدمات مالی ۱۷ درصد، در بورس ۱۱.۶ درصد، در برق و انرژی ۹.۷ درصد، در کالاهای فلزی و غیرفلزی ۷ درصد، فناوری اطلاعات ۷ درصد، حمل و نقل هوایی و زمینی ۳.۲ درصد و در مابقی حوزه ها ۳.۲ درصد سرمایه گذاری کردیم. اقداماتی همچون راه اندازی پالایشگاه، کارخانه داروسازی، پروژه های مسکن سودآور را آغاز کرده ایم تا صندوق به لحاظ سوددهی وضعیت بهتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ تعداد ۱۵۰ هزار فرهنگی بازنشسته می شوند، گفت: باید صندوق ذخیره فرهنگیان مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند.

وی با اشاره به سرمایه های ثبتی در پایان سال ۹۱ از ۴۷۰ میلیارد به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه رسیده است، در پایان سال ۹۴ به ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومن از سوی حسابرسان سرمایه ثبت شده است و برآورد ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است و همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان دولت به ما از سال ۸۹ بدهکار است.

وی تصریح کرد: از مهر ۷۴ تاکنون فرهنگیان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کرده اند که بیش از ۲۳ میلیون تومان پس از بازنشستگی دریافت داشته اند.

منبع: مهر

ارسال نظر: