باند جعل ۳۰ میلیارد تومانی در مشهد متلاشی شد

کدخبر: 2049405

با همکاری مسئولان سیستم بانکی استان خراسان رضوی با کارآگاهان پلیس، اعضای باندی که قصد داشتند چک تضمینی جعلی ۳۰ میلیارد تومانی را از بانک وصول کنند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار بهمن امیری مقدم، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: فردی با مراجعه به یکی از شعب های بانکی در شهرستان مشهد یک برگ چک تضمینی به مبلغ 30 میلیارد تومان را ارائه داده و درخواست وصول چک مذکور را می کند.

وی افزود: کارمندان بانک با بررسی رقم عددی این چک اعلام می کنند به این میزان مبلغ موجودی ندارند و باید آن را فراهم کنند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: با اعلام این موضوع به بانک ملی شعبه مرکزی استان خراسان رضوی و انجام استعلام در مورد چک تضمینی مشخص می شود، شماره کدهای چک دارای ایراد است که بلافاصله مراتب به فوریت های پلیسی 110 اعلام می شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: با اعلام این گزارش به پلیس، ماموران کلانتری سناباد مشهد در محل حاضر و سه مرد جوان که در این رابطه به بانک مراجعه کرده بودند را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند؛ متهمان در تحقیقات پلیسی اعتراف کردند که چک متعلق به خانمی جوان به نام «خ» است و از جعلی بودن آن اطلاعی نداشته اند.

سردار امیری مقدم تصریح کرد: پس از اعترافات متهمان، زن جوان نیز دستگیر شد، این فرد در تحقیقات اولیه ادعا کرد چک را از همسر سابقش که یک کلاهبردار حرفه ای است و از همدیگر جدا شده اند، گرفته و برای وصول آن مشکل داشته است.

وی گفت: در ادامه بررسی های پلیسی، ماموران انتظامی تصاویر کپی دیگر چک های تضمینی جعلی به ارزش 450 میلیارد تومان (چهار صد و پنجاه میلیارد تومان) و همچنین مدارک شناسایی همسر سابق این زن که از سال 1390 به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب است را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با تشکر از همکاری آگاهانه و احساس مسئولیت مسئولان بانک صادرات و بانک ملی مرکزی خراسان رضوی در این پرونده خاطر نشان کرد: تحقیقات علمی پلیس با اقدام های گسترده اطلاعاتی برای رد زنی و دستگیری متهم دیگر پرونده که همسر سابق این زن جوان است، ادامه دارد.

وی گفت: فردی که چک را برای وصول به بانک برده، یک کاسب بازاری است که در پی آشنایی با یکی از اعضای باند و این ادعا که چک تضمینی ، رقم سنگینی دارد و باید صاحب حساب بانکی با گردش مالی زیاد برای وصول آن اقدام کند پیشنهاد پرداخت یک و نیم میلیارد تومان در ازای این عملیات بانکی را داده و او در واقع فریب خورده است.

سردار امیری مقدم در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: باید هوشیاری بیشتری داشته و در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز دیگران تامل و تحقیقات لازم را قبل از هرگونه اقدامی داشته باشند.

ارسال نظر: