سجادی: از هر ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی ۵ یا ۶ بار تست دوپینگ گرفته شده است

کدخبر: 2049425

چهل و یکمین جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در این نشست گزارشی از عملکرد ستاد مبارزه ملی با دوپینگ در سال های 2016 و 2015 در حضور دکتر گودرزی ارائه شد .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه ی این نشست گفت : براساس اقداماتی که در سال 2015 میلادی ارائه شد در 30 رشته ورزشی یک هزار و 127 نمونه گرفته شد که که تنها 36 مورد آن مثبت بود .

دکتر سجادی به سیاست های کلی این ستاد اشاره کرد و افزود : ادامه کار ما در سال 2016 با تاکید بیشتر بر رشته های المپیکی و پارالمپیکی بوده است و بر این اساس و برای ورزش پاک و عاری از هر گونه داروهای غیر مجاز ، جمعا 693 مورد نمونه گیری شده است و این روند تا برگزاری مسابقات ادامه خواهد داشت.

او خاطر نشان ساخت : تمامی این نمونه ها برای آزمایش به یکی از آزمایشگاه ها مورد اعتماد IOC ارسال شده است .

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص بررسی کاروان اعزامی به بازی های المپیک نیز چنین توضیح داد : در نادو به ویژه در سال 2016 و 2015 از افرادی که کسب سهمیه کردند 5 یا 6 بار نمونه تست دوپینگ گرفته شده که این کار برای اطمینان بیشترانجام شده است .

وی به برنامه های آموزشی که برای پیشگیری از مصرف سوء داروهای غیر مجاز انجام شده اشاره کرد و اظهارداشت : علاوه بر نمونه گیری، برنامه های آموزش طی دو سال گذشته به طور جدی پیگیری می شود .

دکتر سجادی گفت: برگزاری بیش از 40 مورد کلاس های آموزشی متمرکز ، آموزش چهره به چهره به ورزشکاران ، پاسخگویی تلفنی به سوالات ورزشکاران ،ارائه مشاوره دارویی، اطلاع رسانی از طریق کارت جیبی راهنمای ورزشکاران ، بروشور آموزشی ویژه المپیک از جمله اقدامات و دوره های آموزشی بوده است.

ارسال نظر: