احمد سعادتمند: اعضای مجمع را وزارت ورزش انتخاب کرد و ما نقشی نداشتیم

کدخبر: 2049429

سرپرست فدراسیون اسکی گفت: ما پیشنهاد خود را بر حسب اولویت بین ۳ تا ۵ نفر معرفی کردیم اما لیست نهایی مثل هر فدراسیون دیگری توسط وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد و ما سهمی در آن نداریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهر نوشت: احمد سعادتمند، سرپرست فدراسیون اسکی در نشست خبری این فدراسیون که ظهر امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، گفت: از اسفند سال گذشته با دستور وزیر ورزش و اعتماد وی و سجادی به عنوان سرپرست فدراسیون اسکی انتخاب شدم. از طالبی رئیس سابق فدراسیون اسکی هم تشکر می کنم. وی به دلیل بیماری و سایر موارد از این فدراسیون رفت و این ماموریت به عهده من گذاشته شد.

وی افزود: در همان ابتدا تیمی متشکل از بانوان و آقایان علیرغم مشکلات زیاد به ترکیه فرستادیم به دلیل مشکلات عدیده ای با کاهش اعتبارات ارزی در فدراسیون اسکی مواجه بودیم در حالی که قبلا این اعتبارات به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار فرانک سوئیس رسیده بود در سال ۹۴ با عدم فعالیت های مورد قبول فدراسیون جهانی این مقدار به ۵۰ هزار یورو کاهش پیدا کرد که البته در کنگره اخیر این مشکل را حل کردیم.

سرپرست فدراسیون اسکی با اشاره به میزبانی رقابت های چمن جوانان عنوان کرد: میزبانی این رقابت ها در واقع از ماه گرفته شده بود. رئیس کمیته چمن فدراسیون جهانی با این میزبانی به دلیل مشکلات دوره قبلی مخالفت شدید داشت که البته آن را برطرف کردیم. در دو نوبت نماینده فدراسیون جهانی برای بازدید از پیست دیزین آمد و در نهایت ۷ کشور برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کردند.

سرپرست فدراسیون اسکی ادامه داد: در سالهای گذشته نمایندگان زیادی برای رقابت های چمن نداشتیم که این خودش ایراد کار را نشان می دهد. برای بهتر شدن امور بلافاصله اردوی خود را از ابتدای تیرماه در پیست دیزین آغاز کردیم. علیرغم اینکه اوضاع به لحاظ فنی خیلی خوب نیست اما با تلاش کادر فنی به نتایج خوب تیم ملی امیدواریم.

وی با اشاره به جذب اسپانسر ۱.۵ میلیارد تومانی برای اسکی تصریح کرد: دکتر سعیدی رئیس کمیته بازاریابی و اقتصادی فدراسیون قرارداد تفاهم نامه ای را با یک اسپانسر به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان و به مدت یک سال تنظیم کرد که در صورت توافق طرفین این مبلغ به ۱۰ درصد هم قابل افزایش است که چک اول آن نیز دریافت شد تا برای رقابت های جام جهانی جوانان هزینه شود.

وی با اشاره به کنگره فدراسیون جهانی در مکزیک تصریح کرد: در این کنگره دو اتفاق دیگر هم افتاد. ما توانستیم میزبانی رقابت های آلپاین بزرگسالان را بدست بیاوریم و همچنین رقابتی بین ما و کشور اتریش برای میزبانی اسکی چمن بزرگسالان در سال ۲۰۱۷ مطرح شد. در همان جا از اتریشی ها خواستیم که در کنگره بعدی برای کسب این میزبانی به نفع ما کنار برود.

سعادتمند افزود: در خصوص اقدامات انجام شده در فدراسیون اسکی و برنامه های پیش رو عنوان کرد: در طول این مدت با هیئت های استانی مکاتبات و مذاکرات زیادی داشتیم. امیدواریم فعالیت اسکی فراگیر و در سطح کشور به نتایج خوبی برسد. اردوی های مشترک برون مرزی و آوردن مدرس برای هیئت های استانی و البته بحث استعدادیابی از جمله اولویت های اصلی ما است.

سرپرست فدراسیون اسکی در خصوص انصراف خود از کاندیداتوری مجمع انتخاباتی این فدراسیون تصریح کرد:ما امانتدار و سرباز نظام هستیم. من انصراف کتبی خود از کاندیداتوری خود در مجمع انتخاباتی فدراسیون را هم به دلایل شخصی و هم برای منافع ملی به وزارت ارزش ارائه دادم و از حضورم در این عرصه کنار رفتم. ۲۹ سال سابقه کار دارم و نیم پله نیم پله بالا آمدم. خود را سرباز نظام می دانم و هر جا که از من بخواهند خدمت می کنم.

سرپرست فدراسیون اسکی در پاسخ به سئوالی در خصوص ابهام در لیست اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی بیان کرد: ما پیشنهاد خود را بر حسب اولویت بین ۳ تا ۵ نفر معرفی کردیم اما لیست نهایی مثل هر فدراسیون دیگری توسط وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد و ما سهمی در آن نداریم.

وی در خصوص بدهی و پرداختی در فدراسیون اسکی عنوان کرد: ۹۳۶ میلیون تومان مبلغ بدهی فدراسیون قبلی بود. ما در ۵ ماه گذشته هیچ بدهی نداریم و حتی بخشی از بدهی فدراسیون قبلی نیز پرداخت شده است. هر فردی در راس کار جایی را تحویل می گیرد با حضور نماینده، خزانه دار و ذیحساب مسائل مالی مورد بررسی قرار می گیرد و در اسکی نیز شرایط به همین صورت است.

سعادتمند در خصوص میزبانی های اخذ شده اخیر این فدراسیون تصریح کرد: سال گذشته هیچ میزبانی ای نداشتیم و تنها باکمک مدیران پیست دیزین، توچال و دربندسر موفق شدیم سه مسابقه برگزار کنیم که حتی آخرین مسابقه بین المللی اسکی دنیا در کشور برگزار شد. همین سه مسابقه و ارتباطات خوب باعث شد حق دو رای برای ما در فدراسیون جهانی محفوظ بماند.

سرپرست فدراسیون اسکی با اشاره به فعالیت خود در فدراسیون تنیس روی میز نیز عنوان کرد: من پیش از این فدراسیون را با بدهی ۶۹۰ میلیون تومانی از زارع پور تحویل گرفتم و نزدیک به ۶۰ میلیون این بدهی را پرداخت کردم که البته در همان انتهای کار ۸۰ میلیون به فدراسیون ما واریز شد که در واقع من فدراسیون را با ۳۰ میلیون موجودی به رئیس جدید تحویل دادم. این در حالی بود که ۱۱ ماه پرفشار را در این رشته پشت سر گذاشتم. در اسکی نیز می توانستم پس از انصرافم کارها را کمتر کنم اما تا روز آخر با بیشترین توانم در حال فعالیت هستم.

وی در خصوص سفر مسئولان فدراسیون اسکی به مکزیک عنوان کرد: فدرسیون اسکی از معدود فدراسیون هایی است که ۱۰ کرسی بین المللی دارد وقتی افرادی را به اسم دعوت می کنند نمی توانیم آنها را اعزام نکنیم. این دعوت نامه ها از طرف فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون اسکی مکزیک ارسال شده بود. ما هم ۷ نفر را به شورای برون مرزی معرفی شدیم آنها نیز اعلام کردند سه نفر با هزینه فدراسیون و دو نفر دیگر با هزینه خودشان مجوز حضور در مکزیک را خواهند داشت البته فدراسیون جهانی هزینه هر سه نفر اعزامی را پرداخت کرد.

سعادتمند در پایان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، که چه نمره ای برای چند ماه حضور در اسکی می دهید، گفت: من هیچ جا به خودم نمره ای نمی دهم و در مازندران مدیر کل نمونه شدم، در فدراسیون تنیس روی میز عملکردم مشخص است، در اسکی هم نمره را باید به کسانی داد که از جان خود برای این رشته گذشتند. از این نمونه ها در اسکی کم نیست. پدر علیرضا ساوه شمشکی موقع نصب دکل جانش را از دست داد. صادق کلهر و قهرمانان المپیکی نیز پایش را از دست داده است ما هم به عنوان یک کارگزار امیدواریم عملکرد خوبی در این مدت در اسکی داشته باشیم. نمره اصلی را جامعه اسکی به ما خواهند داد.

ارسال نظر: