رحمانی‌فضلی:

انتخابات را رسما از آذرماه آغاز می‌کنیم/ برجام نقاط ابهامی دارد که باید رفع کنیم

کدخبر: 2049432

وزیر کشور اظهار داشت: از آذرماه امسال رسماً انتخابات را شروع خواهیم کرد و با آغاز فعالیت دانشگاه ها در مهر ماه امسال فضای کشور از نیمه دوم امسال عملاً انتخاباتی خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در همایش مشاوران امور روحانیون استانداری های سراسر کشور گفت: با توجه به جایگاه روحانیت مردم به شما اعتماد دارند و دستور شما را از باب تکلیف اجرا می کنند.

وزیر کشور خطاب به مشاوران امور روحانیون استانداری‌ها گفت: شما در محل فعالیت خود علاوه بر جایگاه اداری، جایگاه معنوی دارید و باید تلاش کنید از جایگاه معنوی خود و با اعتماد، دلسوزی و نگاه تعاملی مشکلات را حل کنید.

رحمانی فضلی با تأکید بر این نکته که کار فرهنگی زمان بر است، به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت : با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مقابله با آسیب اجتماعی و تشکیل جلسات اعضای شورای اجتماعی کشور در محضر معظم له باید مردم برای مقابله با اینگونه آسیب ها به صحنه بیایند و سیاست اجتماعی کردن مبارزه با آسیب ها دنبال شود.

وی همچنین با ترسیم شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه پرداخت و گفت : از آذرماه امسال رسماً انتخابات را شروع خواهیم کرد و با آغاز فعالیت دانشگاه ها در مهر ماه امسال فضای کشور از نیمه دوم امسال عملاً انتخاباتی خواهد شد.

رحمانی فضلی انتخابات را مانور قدرت ملی و نمایش مردم سالاری دینی از طریق انتقال قدرت خواند و گفت : همه باید بر این موضوع متمرکز شویم که انتخابات قانونی ، سالم و امن برگزار شود.

وزیر کشور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور از ثبات لازم برخوردار است افزود: درحوزه اقتصادی تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور روی اجرای اقتصاد مقاومتی است و برای پیشبرد آن لازم است همه پای کار بیایند بویژه آنکه در موضوعاتی مثل نرخ ارز و کالاهای مصرفی مردم نوسانی در کشور مشاهده نمی شود و تورم کنترل شده است.

رحمانی فضلی افزود : در سیاست داخلی کشور شاهد انسجام ، وحدت و نشاط سیاسی هستیم و احزاب با در اختیار داشتن ابزار لازم در فضای سیاسی جامعه حضوری فعال دارند. در حوزه سیاست داخلی اختلاف نظر و جود دارد اما دعوا و کشمکش نیست چون همه ما به ولایت فقیه ، قانون ، منافع ملی و امنیت اعتقاد داریم و پیشبرد امور را در وحدت می بینیم چون نگاهمان توحیدی است.

وی نگاه حاکمیت به اهل سنت را بسیار مثبت توصیف کرد و افزود: هم نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و هم قوانین موضوعی کشور نشان داده است که هموطنان اهل سنت ما برادران و خواهران دینی ما هستند و در طول تاریخ نشان دادند که مرزدارانی شایسته اند. با اینحال باید تلاش شود با رسیدگی به مناطق مرزی و برخورداری این مناطق از امکانات کشور بیش از پیش به امنیت و پیشرفت حوزه های مرزی کمک کنیم.

وزیر کشور با بیان دستاوردهای برجام در کشور گفت: موضوع برجام موضوع مهمی است و چندین سال ما را در سطوح بین المللی درگیر چالش کرد که آثار آن در سطوح بین المللی و داخلی مشهود بود. با این حال با حمایت و هدایت مقام معظم رهبری به سرانجام رسید. هرچند نمی توانیم همه چیز را قابل قبول و قطعی بدانیم اما برجام آثار روشن و شفافی دارد که قابل کتمان نیست و نقاط ابهامی دارد که باید به کمک هم رفع کنیم.

رحمانی فضلی افزود : برجام یک شری را از خانه دور کرد، تبلیغات ایران هراسی را متوقف کرد و ظرفیت فروش نفت از یک میلیون بشکه به 2.3 دهم میلیون بشکه افزایش یافت . البته دولت در داخل کشور همه چیز را در برجام خلاصه نکرد بلکه به همان نسبت اقتصاد مقاومتی را پیش می بریم و شاید الان انرژی دولت معطوف به اقتصاد مقاومتی است تا برجام.

وزیر کشور در پاسخ به سوال مشاور امور روحانیون استانداری خراسان رضوی در خصوص برگزاری کنسرت ها گفت: کشور با نظر رهبری و ولی فقیه و با برخورداری از قوانین و احکام حقوقی ، قضائی و شرعی اداره می شود و ایشان فضای جامعه را می بینند ، هم تذکر می دهند و هم ارشاد می کنند . با این حال تعدادی از افراد جامعه بویژه جوانان به موسیقی و کنسرت علاقه دارند و در چارچوب قانون و مقررات باید استفاده کنند و اگر ارزش های دینی ، اخلاقی و عرف جامعه رعایت نشد آنگاه برخورد شود.

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مواردی مثل مخالفت با برگزاری کنسرت ها وارد فضای سیاسی شود منجر به سوء استفاده سیاسی می شود و با پیدا شدن موافق و مخالف مشکل ایجاد خواهد شد با اینحال ما در این حوزه نگرانی و مشکل نداریم چون کارها دارد خوب پیش می رود.

ارسال نظر: