رئیس سازمان میراث فرهنگی:

تدوین برنامه جامع گردشگری تا پایان سال/ برخی قوانین در حوزه گردشگری باید اصلاح شود

کدخبر: 2049596

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تدوین برنامه جامع گردشگری تا پایان سال ۹۵ خبر داد و گفت: برای توسعه گردشگری نیازمند اقدامات و برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری و بازبینی و اصلاح بسیاری از قوانین هستیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دومین نشست شورای راهبردی تهیه برنامه جامع گردشگری کشور با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونان این سازمان و صاحبنظران و اساتید این حوزه برگزار شد.

مسعود سلطانی فر در این نشست افزود: طرح دو گروه از مشاورین را برای تهیه برنامه جامع گردشگری کشور مورد بررسی قرار دادیم و با توجه به سوابق و فعالیت های جهاد دانشگاهی در این زمینه، امکان استفاده از ظرفیت های این مجموعه نیز وجود دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برگزاری جلسات شورای راهبردی برای طرح و بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی صنعت گردشگری بسیار سودمند است، یادآور شد: در کنار برداشت ها و قضاوتهایی که مطرح می شود، برای توسعه گردشگری نیازمند برنامه ریزی هستیم. وی گفت: گردشگری یکی از مهمترین ابزارها برای صدور ارزشهای انقلاب اسلامی است، آنچه که یک گردشگر می بیند و لمس می کند بسیار تاثیرگذارتر از فیلم، عکس، خبر و ... است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: برای توسعه گردشگری نیازمند اقدامات و برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری هستیم، همچنین بسیاری از قوانین در این بخش نیازمند بازبینی و اصلاح هستند. وی گفت: برنامه جامع گردشگری کشور با توجه به تکلیفی که در قانون برنامه ششم توسعه بنا به خواست و پیشنهاد خود این سازمان، برای ما تکلیف شده است، باید تا پایان سال جاری تهیه شود. سلطانی فر افزود: براساس نظرات مطرح شده، تهیه برنامه جامع گردشگری کشور به دو شکل قابل انجام است، نخست اینکه تهیه و تدوین این برنامه به یک گروه از مشاورینی که طرح های خود را ارائه دادند سپرده شود و مدل دوم اینکه، شورای راهبردی ساختاری را برای تهیه طرح مشخص کند و در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی، تهیه طرح جامع گردشگری پیگیری شود.

معاون رئیس جمهوری گفت: در جلسه آتی شورای راهبردی که طی سه هفته آینده برگزار می شود، نقشه راه تهیه طرح جامع گردشگری و ابزار دستیابی به آن مورد بررسی قرار می گیرد.

ارسال نظر: