حماس:

بیانیه اجلاس سران اتحادیه عرب نشانگر ضعف جهان عرب بود

کدخبر: 2050332

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" نسبت به تنزل موضع رسمی طرف‌های عربی که اجلاس سران عرب در "نواکشوط" ـ پایتخت موریتانی ـ موسوم به "اجلاس امید" نشانه آشکار آن بود، ابراز تاسف کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جنبش حماس طی بیانیه ای خاطر نشان کرد که اجلاس سران عرب در نواکشوط که دو سوم روسا و سران کشورهای عربی در آن غایب بودند و برنامه های آن به جای دو روز در یک روز برگزار شد، با صدور بیانیه ای پایان یافت که پاسخگوی منافع ملت فلسطین و امت عربی نبود.

در این بیانیه آمده است که مساله فلسطین و آزاد سازی اراضی اشغالی فلسطین و نیز پاکسازی مقدسات از لوث اشغالگری همچنان مساله اساسی امت باقی خواهد ماند و هیچ اجلاسی نمی تواند آنرا از این جایگاه حذف کند یا از اولویت های امت کنار بگذارد.

حماس در این بیانیه خاطر نشان ساخته است که انتظار می رفت اجلاس سران عرب در نواکشوط به جای خلط میان مقاومت و تروریسم، رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل اصلی تروریسم در منطقه معرفی کرده و از مشروعیت مقاومت فلسطین دفاع کرده و بر لزوم حمایت از آن تاکید کند.

این جنبش تاکید کرد که «ایجاد پوشش لازم برای اجرای طرح های سیاسی که به صورت کامل از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، غیر قابل قبول است و نه طرح فرانسه و نه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مورد قبول است و هر گونه حل مساله فلسطین باید از طریق مقاومت و پاکسازی اراضی فلسطینی از لوث وجود اشغالگران و پاکسازی مقدسات؛ بدون هر گونه امتیازدهی و عقب نشینی صورت گیرد.»

حماس اعلام کرده است که در اجلاس نواکشوط هیچ اشاره ای به محاصره و تجاوزات رژیم صهیونیستی نشد؛ «انگار که خون های ریخته شده و درد و رنج ملت فلسطین هیچ اهمیتی برای شرکت کنندگان در این اجلاس نداشت.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش تاکید کرد که از هیچ کدام از شرکت کنندگان در اجلاس سران عرب درخواستی برای لغو محاصره غزه یا مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به ملت و مقدسات فلسطین نداشته است.

گفتنی است که در بیانیه پایانی اجلاس سران عرب در نواکشوط، از طرح صلح فرانسه برای حل مساله فلسطین استقبال شده و بر لزوم پایبندی به طرح صلح عربی که در سال 2002 مطرح شد، با وجود پافشاری تل آویو بر مخالفت با آن، تاکید شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: