دنیای پنهان آزار و اذیت جنسی زنان در اروپا؛

بیش از نیمی از زنان اروپایی مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند

کدخبر: 2050640

یورو نیوز: در اتحادیه اروپا بیش از نیمی از زنان از دوران نوجوانی مورد آزار و اذیت و جنسی قرار گرفته و هر چه یک زن تحصیلکرده تر یا از نظر حرفه‌ای موفق‌تر باشد، احتمال اینکه مورد این قبیل آزار و اذیت‌ها قرار بگیرد، بیشتر است.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین »- یورو نیوز در گزارشی نوشت: آیا می دانستید در اتحادیه اروپا بیش از نیمی از زنان از دوران نوجوانی مورد آزار و اذیت و جنسی قرار گرفته اند؟ در بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا آزار جنسی زنان در محیط کار جرم به حساب می آید، اگرچه این موارد بندرت گزارش می شود و آزارگر هم همیشه مجازات نمی شود. در کشورهای اسکاندیناوی و در فرانسه، زنان بیشتری قربانی این قبیل خشونتها می شوند. علت این مسئله چیست؟ تفاوت آزار جنسی و تعریف از زیبایی یک زن چیست؟

بیش از نیمی از زنان در اروپا از ۱۵ سالگی، آزار جنسی را تجربه کرده اند که شامل لمس و تماس ناخواسته، دریافت ایمیل یا پیامک با محتوای جنسی و یا پیشنهادهای غیراخلاقی می شود. هر چه یک زن تحصیلکرده تر یا از نظر حرفه ای موفق تر باشد، احتمال اینکه مورد این قبیل آزار و اذیتها قرار بگیرد، بیشتر است

.

فرانسه؛ آزار جنسی زنان در محیط کار

فرانسه از نظر آزار جنسی در محیط کار جزء چند کشور اول است و در آن آزار و اذیت جنسی زنان تحصیلکرده از همه کشورها بیشتر است .

بدنبال رسوایی جنسی اخیر در این کشور، "دونی بوپن"، یکی از اعضای عالیرتبه حزب سبز به آزار جنسی چندین زن متهم شد. تا کنون سه تن از این قربانیان به طور رسمی از او شکایت کرده اند. بوپن تمام اتهامات را انکار کرده است .

برخی از زنانی که در محل کار از سوی کارفرما یا رئیس خود مورد آزار جنسی قرار می گیرند، به مراجع قانونی شکایت نمی کنند چون نگرانند که شغل خود را از دست بدهند .

مقابله با مزاحمت لفظی در خیابان برای زنان در پرتغال

در دو کشور پرتغال و بلژیک مزاحمتهای لفظی برای زنان در خیابان یا متلک گفتن هم از مصادیق آزار جنسی است و شامل مجازات می شود. طبق متممی که سال گذشته به ماده ۱۷۰ قانون مجازات در پرتغال افزوده شد، مجازات مزاحمت کلامی در خیابان برای زنان شامل یکسال زندان و یا جریمه نقدی می شود .

در شهر پورتو، با وجود اصلاح قانون، عباراتی با محتوای جنسی نسبت به زنان، همچنان در خیابانهای پرتغال به گوش می رسد. زنان زیادی در این کشور از این اصلاح قانون اطلاعی ندارند. فعالان اجتماعی در پرتغال معتقدند که قانون کافی نیست و آموزش هم لازم است .

آزار جنسی زنان، خشونت علیه زنان

دکتر جوانا گودی، از آژانس اروپایی حقوق بنیادی بر نظرسنجی ای در سراسر اروپا درباره خشونت جنسی نظارت داشته است. در این نظرسنجی، با ۴۲هزار زن از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا مصاحبه شده است. این زنان از تجربه هایی که درباره خشونت فیزیکی، جنسی یا روانی داشته اند، صحبت کرده اند

ارسال نظر: