دبیر انجمن برنج در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

دلیل گرانی ۴۰ درصدی قیمت برنج مشخص نیست!

کدخبر: 2050730

شایق گفت: برداشت برنج آغاز شده است و کیفیت برنج امسال نیز به دلیل بارندگی‌های فراوان بسیار خوب است بنابراین در هفته آینده شاهد کاهش قیمت برنج خواهیم بود.

جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: برداشت برنج آغاز شده است و کیفیت برنج امسال نیز به دلیل بارندگی‌های فراوان بسیار خوب است بنابراین در هفته آینده شاهد کاهش قیمت برنج خواهیم بود.

وی در رابطه با واردات برنج خارجی نیز عنوان کرد: در سال 95 به بیش از 800 هزار تن واردات نیازی نخواهیم داشت که البته زمان این میزان واردات نیز هنوز مشخص نشده است.

دبیر انجمن برنج با تأیید این موضوع که ظرف یک سال گذشته قیمت برنج 40درصد افزایش داشته است به «نسیم آنلاین»گفت: در عید و یکی دو ماه پس از آن شاهد افزایش قیمت برنج در بازارهای بزرگ تهران بودیم که دلیل این افزایش نیز برای خود ما هم نامشخص بود زیرا هیچ توجیه منطقی برای آن وجود نداشت.

شایق تأکید کرد: این افزایش قیمت 3 هزار تومانی در حالی صورت گرفت که برنج در مازندران و گیلان که تولیدکننده برنج بودند هیچ تغییر قیمتی را شاهد نبودیم، لذا خود ما نیز در این رابطه اعتراض کردیم زیرا زمانی که قیمت کالایی حتی بی دلیل بالا برود پس از آن برگشت قیمت به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان این که آمار ارائه شده در مورد افزایش 40 درصدی قیمت برنج در یک سال گذشته مربوط به همان افزایش قیمت در بازارهای تهران بوده، تصریح کرد: نظارت نکردن سازمان‌های مربوطه بر روی قیمت برنج بزرگترین دلیل برای این افزایش قیمت بوده است.

ارسال نظر: