طی اطلاعیه شماره ۱ ستاد انتخابات کشور،

زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس دهم اسفند ماه اعلام شد

کدخبر: 2051024

در اطلاعیه شماره ۱ ستاد انتخابات کشور زمان و شرایط ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه انتخابیه؛ اصفهان، اهر و هریس، بندرلنگه، بستک و پارسیان، مراغه وعجب شیر اعلام شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور، در اطلاعیه شماره 1 ستاد انتخابات کشور زمان و شرایط ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در 4 حوزه انتخابیه؛ اصفهان، اهر و هریس، بندرلنگه، بستک و پارسیان، مراغه وعجب شیر اعلام شد.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (1)

ستاد انتخابات کشور

به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر(عج) انتخابات اولین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه 1- اصفهان 2- اهر و هریس 3- بندرلنگه، بستک و پارسیان 4- مراغه وعجب شیر با موافقت شورای محترم نگهبان در تاریخ 29/02/1396 برگزار می شود، و زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از تاریخ 8/12/1395 به مدت یک هفته تعیین گردیده است. در اجرای تبصره 6 ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مراتب زیر اعلام می گردد:

با استناد به ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلبان مشمول بندهای این قانون بایستی حد اقل 6 ماه قبل از روز ثبت نام از سمت خود استعفا نمایند.

الف ـ اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه سراسر کشور محرومند مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند :

1- رئیس جمهور و معاونین و مشاورین وی . 2- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونین وی . 3- مشاورین معاونین رئیس جمهور . 4- رؤسای دفاتر سران سه قوه . 5- وزرا و سرپرستان وزارتخانه ها . 6- معاونین و مشاورین وزرا . 7- مـدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه ها و مدیران کل حوزه وزارتی و رؤسای دفاتر وزرا . 8- اعضای شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات . 9- رئیس قوه قضائیه و معاونین و مشاورین وی . 10- رئیس دیوان عالی کشور و معاونین و مشاورین وی . 11- دادستان کل کشور و معاونین و مشاورین وی . 12- رئیس دیوان عدالت اداری و معاونین و مشاورین وی . 13- رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونین و مشاورین وی . 14- رؤسا و سرپرستان سازمانها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جانشینان و معاونین آنان در سراسر کشور . 15- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی . 16- رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی . 17- استانداران . 18- معاونین و مشاورین استانداران . 19- فرمانداران . 20- بخشداران . 21- شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری . 22- رؤسا و سرپرستان سازمانهای دولتی . 23- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی . 24- اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانکها . 25- اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکتهای دولتی و وابسته به دولت که حیطه وظایف و اختیارات آنها به کل کشور تسری دارد . 26- رئیس کل بانک مرکزی ایران و معاونین و مشاورین وی . 27- رؤسـا و سـرپرستـان بنیادهای ( مستضعفان ، شهید ، 15 خرداد ، مسکن ) ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، نهضت سواد آموزی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و رؤسای اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن و تعاون ، معاونین و مشاورین آنان . 28- شاغلین در نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات . 29- اعضای شورای اسلامی شهرها . ب ـ اشـخاص زیـر از داوطلـب شـدن در حـوزه های انتخابیه قلمرو مأموریت خود محرومند مگر اینکه شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استـعفا نـموده و بـه هیـچ وجه در آن پست شاغل نباشند : 1- ائمه جمعه دائمی . 2- قضات شاغل در امر قضاء و رؤسای دادگستری شهرستانها و استانها . 3- مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانها و معاونین آنان . 4- مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداریها و معاونین آنان . 5- رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمانهای دولتی و وابسته به دولت و معاونین آنان در استان و شهرستان . 6- رؤسا و سرپرستان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی و رؤسا و سرپرستان واحدها و شعب آنها . 7- اعضای هـیأت مـدیـره و مـدیـران عـامـل شـرکتهـای دولـتی و وابـسته به دولت در استان و شهرستان . 8- سرپرستان مناطق و رؤسای شعب بانکها در استان و شهرستان . 9- سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستان ها . 10- مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران . 11- اعضاء شوراهای اسلامی روستا . ج ـ اعضای هیأتهای اجرائی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه انتخابیه تحت مسئولیت خود .

به موجب تبصره یک این ماده کلیه مقامات دارای عناوین همطراز با عناوین مذکور در بندهای «الف وب» مشمول این ماده می باشند که تشخیص همطرازی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می باشد

براساس تبصره 2 ماده 29 کسانی که طبق قوانین استخدامی و یا تعهد خدمت ، استعفای آنان منوط به پذیرش آن از سوی مسئولین مربوطه باشد ، قبول استعفا شرط است . همچنین استعفای پرسنل نیروهای مسلح منوط به قبول فرماندهی کل قوا می باشد .

همچنین کلیه اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع این ماده و تبصره 5 آن می باشند، می بایست بر اساس تبصره 3 ماده فوق حد اقل شش ماه قبل از روز ثبت نام گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یاد شده در بندهای «الف و ب» ماده 29 را از مراجع مربوطه دریافت نمایند.

مطابق تبصره 4 ، جایگزین فرد مستعفی باید از سوی مرجع ذی صلاح بالاتر حداکثر به مدت یک ماه به طور رسمی معرفی شود و فرد مستعفی در آن حوزه مسئولیتی نداشته باشد.

در پایان یادآور می شود که داوطلبان به هنگام مراجعه برای ثبت نام می بایست گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل یاد شده را که در تاریخ مقرر اخذ نموده اند ارائه نمایند و قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نمی باشد.

ستاد انتخابات کشور

ارسال نظر: