سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری عنوان کرد :

نشریه یالثارات توقیف شد/ مشکلی با نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت ها نداریم

کدخبر: 2051077

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: چندین بار یالثارات به خاطر در نظر نگرفتن اخلاق حرفه‌ای به هیئت نظارت ارجاع داده شد و توهین اخیر این نشریه به هنرمندان کشور با کلمات سخیف منجر به طرح پرونده این نشریه شد و در نهایت نشریه متخلف و توقیف شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری حسین نوش آبادی، سخنگوی ارشاد ظهر امروز در برج آزادی برگزار شد.

فکری به حال تعرض به برج آزادی بشود

نوش آبادی در ابتدای این نشست، با اشاره به حضور این باره نشست در برج آزادی گفت: این برج قریب به ٥٠ سال است که بنا نهاده شده است.

وی افزود : تنها مشکل این برج، تعرضی است که گاهی به اطراف آن صورت می گیرد و لازم است تا فکری مناسب برای آن بشود؛ نیازمند بودجه مناسبی برای حفظ این برج تاریخی هستیم.

با وجود تذکرات فراوان یالثارات توقیف شد

سخنگوی ارشاد در خصوص هیات نظارت بر مطبوعات و تصمیم برای یالثارات گفت: چندین بار این نشریه به خاطر در نظر نگرفتن اخلاق حرفه‌ای به هیئت نظارت ارجاع داده شد و توهین اخیر این نشریه به هنرمندان کشور با کلمات سخیف منجر به طرح پرونده این نشریه شد و در نهایت نشریه متخلف شناخته و توقیف شد.

فرمایشات رهبری در مورد ولنگاری فرهنگی مورد توجه ما قرار دارد

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت تئاتر گفت: ما با توجه به نام گذاری سال تئاتر کارهای خوبی در این زمینه انجام دادیم و سیاست توسعه سالن ها همچنان ادامه دارد، اما با توجه به استقبال مردم باز هم تعداد سالن هایمان کم است و باید بیشتر شود؛ همچنین در حوزه مسائل کیفی ما بعد از نگرانی های رهبری در حوزه فرهنگ بیشتر توجه کردیم که بتوانیم این نگرانی ها را کم کنیم و سعی کردیم در برابر بخش هایی که مرتبط با ارشاد است نظارت را چند برابر کنیم و آن بحث ولنگاری فرهنگی را نداشته باشیم.

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: اینکه بگویند همه تئاترهای ما مشکل دار است، اصلا درست نیست و اگر یک تئاتر مشکل داشته باشد دلیل نمی شود که همه مشکل دار هستند.

هیچ ناشر غیر دولتی تفویض اختیار ممیزی را قبول نکرده

وی در پاسخ به تفویض اختیار ممیزی به ناشران گفت: موضوع ممیزی کتاب از ابتدای دولت مطرح شد و اینکه می شود این مسئله را به ناشران واگذار کرد یا نه؟ اما خود ناشران این موضوع را قبول نکردند.

نوش آبادی ادامه داد: تا الان هیچ ناشر غیردولتی این موضوع را قبول نکرده است، آنچه که در راستای این طرح مطرح شده، این است که ناشرین دولتی خودشان این کار را با شرایط انجام دهند و شروط هم این است که ناشر دولتی اعضای هیئت علمی داشته باشند و به ارشاد معرفی کنند و دوم اینکه فقط در موضوعات آموزشی باشند و در موضوعات دین، اخلاق و ادبیات وارد نشوند.

دخالتی در برگزاری انتخابات شوراهای صنفی نمی کنیم

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه در خصوص انتخابات شورای صنفی نمایش گفت: ما دخالتی در برگزاری انتخابات های صنفی نداریم و فقط کمک می کنیم تا روال خودشان را طی کنند.

جشن حافظ ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور علی جنتی در کمیسیون فرهنگی برای برگزاری جشن حافظ گفت: این مسئله کمی بزرگ شد، این جشن هر ساله برگزار می شود و ارتباطی با ارشاد ندارد و فقط از یکی از محوطه های تحت پوشش ما استفاده شد و مستقیما ربطی به ارشاد نداشته و یک جشن صنفی است.

نوش آبادی تصریح کرد: این اتفاقات در فضای سینما متداول است و در سطح جامعه هم وجود دارد و اظهارنظری که مبنی بر حضور وزیر بر مجلس بود، شخصی بوده؛ چرا که ربطی به وزیر ارشاد ندارد، چون ارشاد متولی برگزاری این جشن نبود.

مشکلی با نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت ها نداریم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری کنسرت ها و نظر نیروی انتظامی در این خصوص گفت: ما با نیروی انتظامی هیچ مشکلی نداریم، اما برخی با خبرهایی که زدند باعث شدند حرف و سخن زیاد شود و مطمئنا بدون حضور نیروی انتظامی برگزار کردن کنسرت ها امکان پذیر نیست، این مصوبه جدید ماده قانونی است که در دولت های قبل بود و فقط اصلاح شد

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: آیین نامه های داخلی دولت بعد از تصویب به رییس مجلس داده می شود و اگر ایشان خلافی در قانون بییند به دولت برمی گرداند و دلایلش را می گویند، کجای این کار غیرقانونی است که برخی می گویند دلایلش را بگوید.

نوش آبادی افزود: این کار کاملا قانونی است و اگر ایرادی باشد رییس مجلس با ذکر دلایل این مصوبه را به دولت می فرستد و تخلف یالثارات طبق تبصره ٢ و ٨ ماده ٦ قانون مطبوعات است.

در مورد "ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا "آقای ایوبی باید پاسخگو باشد

وی در خصوص تصمیم در مورد فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» گفت: در مورد فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» این موضوع مطرح شد که چرا وزیر ارشاد این مسئله را مطرح کردند، در حالی که وزیر ارشاد باید در مورد این مسئله پاسخگو باشند و این مهم از حقوق ایشان است؛ اما در مورد «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» چیزی نشنیدم و خود آقای ایوبی باید در این مورد پاسخگو باشند.

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به روز خبرنگار گفت: حتما در سطح کشور برنامه های گسترده ای را خواهیم داشت.

نوش آبادی گفت: وظیفه ارشاد توقیف موقت یا لغو موقت است و لغو کامل این مسئله به عهده قوه قضاییه است؛ در حال حاضر یالثارات لغو مجوز شده، البته ارشاد قبلا هم این نشریه را لغو مجوز کرده بود، اما به دستور قوه قضاییه به کارش ادامه داد.

وی همچنین در مورد انتصاب مدیران غیر بومی به عنوان مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها به رغم مخالفت نمایندگان آن استان‌ها هم گفت: در شرایط مساوی حق با مدیر بومی و استانی ما است که عهده دار مسئولیت شود. اما گاهی ممکن است به دلایلی از جمله نبود شناخت و عدم دسترسی به آن فرد ما مجبور شویم مدیری را از استانی به استان دیگر مامور یا منصوب کنیم که این کار به معنای نادیده گرفتن تجربه ها و استعدادهای آن استان نیست، البته آن فرد، حتی اگر بومی هم نباشد فردی خواهد بود که با استان در ارتباط باشد. دو سه موردی هم که مشمول این قبیل انتصاب ها بوده اند، از همین قبیل بوده است.

ارسال نظر: