قابلیت جدید اینستاگرام؛ "استوری" روزانه

کدخبر: 2051668

اینستاگرام از ویژگی جدید خود به نام Stories بر روی این اپلیکیشن اشتراک ویدئو و تصاویر رونمایی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شبکه اجتماعی اینستاگرام با میلیون‌ها کاربر روزانه از قابلیت جدیدی به نام Stories رونمایی کرد که عملکردی مشابه با شبکه اجتماعی رقیب یعنی Snapchat دارد.

اگرچه شبکه اجتماعی اسنپ‌چت در ایران طرفداران زیادی ندارد اما در بازار جهانی سهم قابل توجهی از کاربران را به خود اختصاص داده است. شاید بتوان گفت ویژگی جالب توجه Stories توانسته این شبکه اجتماعی را به یکی از اپلیکیشن‌های روزمره کاربران جهانی تبدیل کند. در استوری کاربران می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای کوتاه خود را آپلود کنند و این تصاویر تا ۲۴ ساعت بعد از ارسال برای لیست دوستان قابل نمایش هستند.

حالا اینستاگرام تصمیم گرفته یک شبه وارد رقابت با اسنپ چت شود. اینستاگرام شب گذشته قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد که دقیقا همان Stories نام دارد و عملکرد آن کاملا شبیه به استوری در اسنپ‌چت است. از این پس کاربران اینستاگرام نیز می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای کوتاه خود را از اتفاقات روزمره‌شان در قسمت Stories آپلود کنند. در تعداد انتشار این تصاویر محدودیتی وجود ندارد و کاربر هر تعداد عکس و ویدیو را که در Stories قرار دهد به‌صورت اسلایدشو تا ۲۴ ساعت پس از انتشار به نمایش درمی‌آید.

لیست استوری‌های جدید از کاربرانی که دنبال می‌کنید در نوار بالای تایم لاین قابل مشاهده است. همچنین تصاویری که شما در استوری خود آپلود می‌کنید به‌صورت پیش‌فرض برای تمام دنبال کنندگان شما در اینستاگرام قابل دیدن است. اما می‌توانید هر عکس یا ویدیو را از دید کاربران مشخصی مخفی کنید. همچنین می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای استوری را با یک متن دلخواه یا اشکال گرافیکی تزیین کنید.

قابلیت پاسخ دادن به استوری‌ها با ارسال پیغام خصوصی فراهم شده است. هنگام مشاهده استوری دوستان خود زیر هر تصویر گزینه Send Message قرار گرفته که با تپ کردن روی آن می‌توانید واکنش خود را به آن تصویر در قالب یک پیغام خصوصی برای دوستتان ارسال کنید.

همچنین پس از ارسال یک تصویر در استوری می‌توانید به‌سادگی مطلع شوید که چه افرادی و بطور کلی چند بار عکس شما توسط دنبال کنندگان دیده شده است. برای مثال اگر یکی از عکس‌هایتان را استوری باز کنید عددی زیر آن وجود دارد که تعداد دفعات دیده شدن آن را نشان می‌دهد؛ با تپ کردن روی عدد، لیست افرادی که عکس شما را در استوری مشاهده کرده‌اند نشان داده می‌شود.

قابلیت استوری در اینستاگرام برای بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی در اندروید و آی‌اواس فعال شده و تا هفته آینده به‌صورت جهانی برای تمام کاربران فعال می‌شود.

منبع: جی‌اس‌ام

ارسال نظر: