دفاع وزیر بهداشت از عملکرد اقتصادی دولت

کدخبر: 2052259

دکتر هاشمی با اشاره به رشد مثبت اقتصادی از سه سال پیش تاکنون گفت: ممکن است مردم اثرات رشد اقتصادی و کاهش چشمگیر تورم را در زندگی روزمره خود احساس نکنند اما اگر پنیری را با قیمت ۴ هزار تومان می‌خریدید و تورم ۴۰ و چند درصدی حاکم بود، باید برای خرید آن دو برابر قیمت موجود را پرداخت می‌کردید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر سیدحسن هاشمی ضمن ابلاغ سلام و درود رییس جمهور و هیات دولت به مردم این روستا، اظهار داشت: خوشبختانه به برکت جمهوری اسلامی، اکثر مسئولان و مدیران ارشد کشور در محیط های کوچک و روستایی متولد شده، رشد کرده و به تدریج مسئولیت های مختلفی داشته اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی در دست خود مردم است، افزود: شرایط کشور قبل از انقلاب بسیار متفاوت بود و اداره کنندگان کشور از جمع مردم نبودند و انتخاباتی به معنای امروزی وجود نداشت و حکومت، سلطنتی و موروثی بود اما امروز، تمام مسئولان کشور با رای مردم و از مسیر انتخابات، روی کار می آیند و نوعا از جنس مردم هستند.

دکتر هاشمی گفت: در هیات وزیران کمتر کسی را سراغ دارم که جزء خانواده شهدا نباشد یا خودش در دوران دفاع مقدس سابقه حضور در جبهه را نداشته باشد که جای شکر دارد و همه باید مراقبت کنند زیرا فاصله گرفتن از این موهبت، ممکن است ما را به دوران گذشته برگرداند و اطمینان داریم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وزیر بهداشت خطاب به اهالی این روستا تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که وجه همت دولت در کنار دو قوای دیگر، عزت، سربلندی، تعالی و پیشرفت کشور است البته در دنیای امروز مملکت داری در منطقه ای که مورد طمع قدرت های بزرگ دنیا است، کار بسیار دشواری است و اتفاقات اخیر ترکیه نشان داد که ممکن است در مدت بسیار کوتاهی سرنوشت یک کشور تغییر کند.

دکتر هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: اداره کشور به دلیل موقعیت های ممتاز و ویژه آن مانند موقعیت سوق الجیشی، منابع غنی، ملت فهیم و طبیعت بسیار زیبا کار بسیار دشواری است اما ملت ایران هزینه های زیادی را متحمل شدند به عنوان نمونه در روستای تازه کند 4 شهید و یک جاویدالاثر و یا در شهرستان خوی 1000 شهید وجود دارند و طبیعی است که این مسیر قابل بازگشت نیست و ملت این راه را ادامه می دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود ضعف، کاستی و اشتباهاتی که در دورانهای گذشته وجود داشته است، گفت: اینطور نبوده که در طول 37 سال گذشته کشور را بدون هیچ نقصی اداره کرده باشیم و در همین روستا به دلیل خشکسالی، کمبود آب، رونق کشاورزی همانند گذشته نیست و جوانان آن ممکن است بیکار باشند و یا برای اشتغال و امرار معاش به مناطق صنعتی و یا نفت خیز در داخل و خارج از کشور بروند بنابراین وضعیت این روستا نشان می دهد که در الویت گذاریها، بدون عیب و نقص نبوده ایم.

دکتر هاشمی اظهار داشت: به دلیل وجود افراد سالم، صالح و فداکار، خدا به کشور و ملت ما لطف بسیار بزرگی دارد که بخشی از آنها خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و شهدای مدافع حرم و مردم متواضع و مهربان هستند و خداوند به برکت آنها کشور را در بزنگاه های مختلف نگه داشته است.

وزیر بهداشت در ادامه اظهار داشت: بارها دکتر روحانی به من گفتند که دلم برای این کشور به خاطر وجود انسان های شریف روشن و امیدوار است و خداوند به دلیل وجود آنها از انقلاب و کشور مراقبت می کند و اطمینان داشته باشید که دولت به طور مداوم و پیوسته برای بهبود معیشت، رفاه مردم و دفاع از آرمانهای امام راحل و انقلاب و مقام معظم رهبری تلاش می کند که کار بسیار دشواری است و به دلیل شرایط تحریم، ممکن است اثرات آن کمتر دیده شود.

دکتر هاشمی به رشد مثبت اقتصادی در کشور از سه سال پیش تا کنون و رسیدن رشد اقتصادی از منفی شش به مثبت یک اشاره کرد و گفت: ممکن است مردم اثرات رشد اقتصادی و کاهش چشمگیر تورم را در زندگی روزمره خود احساس نکنند اما اگر پنیری را با قیمت 4 هزار تومان می خریدید و تورم 40 و چند درصدی حاکم بود، باید برای خرید آن دو برابر قیمت موجود را پرداخت می کردید.

وزیر بهداشت اظهار داشت: اگر بخواهیم در کشور سرمایه گذاری داخلی و خارجی رونق گرفته و اشتغال ایجاد شود باید فضای آرام و قابل اطمینان در کشور وجود داشته باشد و روابط از قالب تنش خارج شود که دولت در این مسیر، علیرغم تمام اختلاف نظرهای موجود، با حفظ عزت مندی توفیقات بسیار زیادی داشته است.

دکتر هاشمی یکی از اقدامات اثرگذار دولت یازدهم را اجرای طرح تحول سلامت دانست و گفت: بیمه کردن حدود 11 میلیون نفر از مردم فاقد پوشش بیمه، ساخت حدود دو هزار و 500 خانه بهداشت در روستاها، توزیع پزشک و ماما در سراسر کشور، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، ارائه خدمات بهداشتی به 11 میلیون نفر از حاشیه نشینان شهری و ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان ها تنها گوشه ای از اقدامات دولت به مردم است البته قبول داریم که در کشور با کمبود تخت بیمارستانی، اتاق عمل و برخی از تخصص های پزشکی روبرو هستیم.

وزیر بهداشت در خصوص کمبودهای شهرستان شوط و روستای تازه کند نیز گفت: حتما مشکلات این منطقه را به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه منعکس می کنم تا در اسرع وقت برطرف شود.

دکتر هاشمی از مردم روستای تازه کند به دلیل پذیرش کاروان نورآوران سلامت و همکاری تمام مردم روستا با آنها تقدیر و تشکر کرد و گفت: از اینکه اجازه دادید آنها برای آرامش خاطر و تسلی قلب خودشان در خدمت شما باشند تشکر می کنم و بسیاری از آنها از بهترین اساتید، پزشکان و پرستاران کشور و تهران هستند که فقط به قصد خدمت به مردم به مناطق محروم می روند و هیچ حقوقی از دولت دریافت نمی کنند بلکه بخاطر علاقه به مردم کشور از چندین سال گذشته تا کنون به این مناطق می روند و روز به روز نیز تعداد آنها بیشتر شده است.

وزیر بهداشت همچنین از حسین زاده یکی از خیرین سلامت که به تازگی مرکز بهداشتی و درمانی روستای تازه کند را ساخته بود تشکر کرد و افزود: یکی از توفیقاتی که خدا به انسان می دهد این است که مال یا استعداد خود را در راه خیر قرار دهد و بسیاری از افراد، چنین فرصتی را از خودشان دریغ می کنند.

دکتر هاشمی با ذکر آیه شریفه " انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا" گفت: خداوند مسیر را به انسان ها نشان داده که برخی افراد به راه درست می روند و شکر خدا را بجا می آورند و برخی دیگر نیز کفران می کنند و مسیر درست را طی نمی کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مسیر کشور، مسیر پیشرفت و تعالی است اما باید صبور بود و عجله نکرد به عنوان نمونه در دوران دفاع مقدس می گفتیم که چرا صدام با وجود جنایت های خود و شهید و مجروح کردن بسیاری از رزمندگان، نابود نمی شود اما در نهایت دیدیم که نه تنها صدام بلکه حزب بعث و بسیاری از قدرتهای دیگر نابود شدند.

دکتر هاشمی با اشاره به وجود استعداد های ویژه در ایران برای پیشرفت، خاطرنشان کرد: البته ایران به کشورهای دیگر بی نیاز نیست و آنها هم به ایران نیاز دارند اما باید برخی از روشها و تجربیات مناسب را از دیگر کشورها برای پیشرفت ایران بکار بگیریم.

وزیر بهداشت در پایان سخنان خود با اشاره به آمار بسیار اندک آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق در روستای تازه کند، گفت: باید خدا را شکر کنید که مانند هوای پاک این منطقه، انسانهای آن نیز پاک و سالم هستند و ما نیز بخاطر وجود چنین هموطنانی شاکر خداوند هستیم.

ارسال نظر: