گزارش «نسیم آنلاین»: رکورد سنگین خلیل ارجمندی در درو کردن مشاغل مختلف؛

بی‌ اعتنایی مشاور اقتصادی علی جنتی به مصوبه چند شغله بودن مجلس!

کدخبر: 2052574

لااقل "غلامرضا خلیل ارجمندی" تا اینجای کار تحت پوشش مدیریت عاملی صندوق هنر، توانسته مشاغل و عضویت در هیئت مدیره تعداد زیادی از شرکت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را درو کند، اتفاقی که با کمی جسارت سناریوی سریال "هزار دستان" را در اذهان تداعی می‌کند.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین» : شمارش تعداد مشاغل برای او یعنی محدود ساختن توان لابی مدیریتی در یک دایره بسته و احساس شرمساری واژه "ابوالمشاغل" در برابر او، جغرافیای اقتصاد کشور با نام او گره خورده و در شرایط حاضر و حتی در گذشته نام او ،بر پیشانی هیئت مدیره تعداد زیادی از شرکت‌های مختلف جا خوش کرده است، آری، این مرد میانسال با موهای جو گندمی کسی نیست جز "غلامرضا خلیل ارجمندی".

مشاور اقتصادی"علی جنتی" و"مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر"، "عضو هیئت مدیره انجمن حسابداران"، "عضو هیئت مدیره شرکت"شهر آتیه" وابسته به بانک شهر"،" عضو هیئت مدیره بانک سامان"،" عضو هیئت مدیره شرکت نوسازی منطقه جنوب شرق تهران به نمایندگی از "بانک شهر"و "عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌ گذاری نیک‌ اندیشان هنر"، تنها برش کوچکی از لیست بلند بالای مشاغل"غلامرضا خلیل ارجمندی" بوده که اکنون گاه و بی گاه برای مشاوره به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان بهارستان هم مراجعه می‌کند.

اکنون با همه صداقت می توان بابت محدود ساختن حقوق دریافتی او در محدوده 141 میلیون و 366 هزار تومان در یک سال بابت مدیریت در صندوق هنر، علاوه بر پاداش 30 میلیون تومان دریافتی به دلیل عضویت در هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر، منهای حق مشاوره از وزیر ارشاد، از افکار عمومی پوزش خواست.

چرا که با عضویت او در هیئت مدیره شرکت‌های "عمران و توسعه امید زائر"،" خدمات گستر البرز هگمتانه"،" نیک پندار آرایه الوند" و" توسعه اقتصاد آتیه" در کنار عضویت در ترکیب هیئت مدیره شرکت های از پیش گفته باید حقوق میلیاردی را برای غلامرضا خلیل ارجمندی در یک سال در نظر گرفت.

هنوز معلوم نیست که مدیر عامل صندوق اعتباری هنر چگونه و با پل زدن به کدام شبکه قدرت توانسته این تعداد شغل را به دست آورد، اما هر چه که هست این مشاور اقتصادی علی جنتی، عطش سیری ناپذیری در به خط کردن عناوین شغلی در رزومه کاری خویش دارد. به جرأت می‌توان "غلامرضا خلیل ارجمندی" را یکی از معدود چهره‌های موجود در عرصه اقتصاد کشور دانست که شخصیت کاری او در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم باز تولید شده است.

با این اوصاف، نمایندگان مجلس،‌ اردیبهشت ماه امسال، مصوبه ای را در مورد ممنوعیت عضویت افراد در هییت مدیره بیش از یک شرکت به تصویب رسانده اند که بر اساس این مصوبه، (هیچ فردی) نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود.

پیش‌ تر با انتشار فیش‌های حقوقی تعدادی از مدیران حاضر در بازار سرمایه از جمله بیمه مرکزی و بانک های شبه دولتی ، این افراد ضمن عزل از مسئولیت ، ارقام دریافتی را به حساب دولت واریز کرده‌ند.

بنابراین آیا وقت آن نرسیده که مدیران متخلف با حقوق‌های نجومی درعرصه درظاهر فرهنگی کشور هم به افکار عمومی معرفی شوند؟

لااقل "غلامرضا خلیل ارجمندی" تا اینجای کار تحت پوشش مدیریت عاملی صندوق هنر، توانسته مشاغل و عضویت در هیئت مدیره تعداد زیادی از شرکت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را درو کند، اتفاقی که با کمی جسارت سناریوی سریال "هزار دستان" را در اذهان تداعی می کند.

برکنار از تمرکز بیشتر لابی برای تصدی این مشاغل، این پرسش در اذهان تداعی شده که آیا" علی جنتی" حاضر است برای زدایش هرگونه ذهنیت منفی نزد افکار عمومی ، مشاور اقتصادی خویش را از سمت مشاورت اقتصادی و مدیریت عاملی صندوق هنر عزل سازد و یا بدون توجه به حجم اتنقادات، حرکت خزنده مشاور خویش، در تسخیر ترکیب های دیگر هیات مدیره شرکت ها را به نظاره بنشیند.؟

ارسال نظر: