مقصر مرگ فاطمه در آبنمای بوستان کوهسار مشخص شد

کدخبر: 2052661

کارشناس پرونده مرگ کودک ۵ ساله در آبنمای پارک کوهسار مشیریه نظرش را در مورد مقصران مرگ فاطمه اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پس از تعیین کارشناس برای مشخص شدن سهم قصور افراد در مرگ دلخراش کودک 5 ساله در آبنمای پارک کوهسار در محله مشیریه تهران، صبح امروز کارشناس رسمی دادگستری نظریه خود را اعلام و در این پرونده پیمانکار را مقصر 100 درصد مرگ دختر 5 ساله اعلام کرد.

کارشناس رسمی دادگستری پس از بررسی محل و مطالعه پرونده نظر خود را اینگونه اعلام کرد.

«علت وقوع حادثه عدم وجود حفاظ روی حوضچه بوده است. با عنایت به اینکه در تاریخ اول خرداد 95 ناظر مقیم ضمن مکاتبه با شرکت سبزبانان شهر به عدم وجود حفاظ اشاره و عواقب امر را متوجه شرکت اعلام می‌دارد لذا شرکت سبزبانان شهر موظف بوده طبق این نامه و همچنین مفاد قرارداد تدابیری اتخاذ کند که سارق یا سارقان قادر به سرقت مجدد حفاظ نباشند یا حداقل با توجه به احتمال سرقت، قبل از شروع به کار آبنما و روشن کردن پمپ از وجود حفاظ اطمینان حاصل می‌کردند تا حادثه‌ای رخ ندهد.

با عنایت به عدم رعایت این موارد و از سوی دیگر قبول مسئولیت هر گونه حادثه احتمالی از سوی پیمانکار طبق مفاد قرارداد، قصور پیمانکار صددرصد اعلام می‌شود؛ بدیهی است نظر نهایی با مقام محترم قضایی است.

با اعلام نظزپریه کارشناس بازپرس محسن مدیر روستا دستور احضار پیمانکار و ابلاغ نطریه کارشناس به او را صادر کرد.

به گزارش میزان،رسیدگی به این پرونده چهارم خرداد ماه امسال با کشف جسد متلاشی شده دختر 5 ساله در آبنمای پارک کوهسار در منطقه مشیریه تهران آغاز شد.

بررسی‌های اولیه نشان می داد این دختر که به همراه مادرش برای یک جشن به پارک آمده اند از غفلت مادر سو استفاده کرده و وارد آبنمای پارک شده است.

دختر 5 ساله به نام فاطمه پس از اینکه وارد آبنما می شود،به علت نداشظتن محافظ پمپ های تصفیه و چرخ آب داخل گودال بزرگی افتاده و پره های پمپ جسد او را متلاشی کرده بود.

با انتشار این خبر تحقیقات در این رابطه آغاز و مشخص شد پیمانکار شهرداری منطقه، پس از سرقت دریچه بار دیگر اقدام به نصب دریچه جدید نکرده است. ضمن اینکه پیمانکار پارک از سوی بازپرس جنایی بازداشت و با تودیع وثیقه آزاد شد.

منبع: میزان

ارسال نظر: