نشست معارضان سوریه با گروه‌های تروریستی در ترکیه

کدخبر: 2052668

رئیس ستاد مشترک گروه موسوم به «ارتش آزاد» اعلام کرد که چندی پیش در پایتخت ترکیه با ۲۴ گروه تروریستی که در شمال سوریه حضور دارند نشستی برگزار کرده‌اند و قرار است تا هفته آینده شورای عالی نظامی تشکیل دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "احمد بری" رئیس ستاد مشترک گروه موسوم به "ارتش آزاد" از تشکیل قریب الوقوع شورای عالی نظامی خبر داد.

بری در گفت‌وگو با وبگاه خبری «عنب بلدی» سوریه (وابسته به معارضان) اعلام کرد که آنها در پی تشکیل شورای عالی نظامی هستند که مخصوص داخل سوریه باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: چند روز پیش با ریاض حجاب هماهنگ کننده کل معارضان، انس العبده رئیس ائتلاف [معارضان] و حدود 24 گروه حاضر در شمال سوریه در آنکارا پایتخت ترکیه درباره این موضوع نشستی داشتم».

این سرکرده ارتش آزاد همچنین اظهار داشت که گروههای مسلح جبهه جنوب واقع در درعا هنوز پاسخی به این مسئله نداده اند ولی احتمالا شورای نظامی تا یک هفته دیگر تشکیل خواهد شد.

بری درباره موضع ارتش آزاد نسبت به جدایی «جبهه النصره» با القاعده نیز تصریح کرد که این گروه باید روابطش را با ارتش آزاد تحکیم ببخشد و از آنان خواست که سیاست آتی خود را تغییر دهند.

ارسال نظر: