پیام تبریک دبیرکل جمعیت هلال احمر به مناسبت روز خبرنگار:

حرمت اهل قلم، حرمت حقیقت و روشنایی است

کدخبر: 2052923

دبیرکل جمعیت هلال حمر در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: ۱۷ مرداد هر سال، ما را به یاد روزی می‌اندازد که خبرنگاری شجاع، مظلومانه در راه رسالت حرفه‌ای خویش به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ خبرنگاری که اگرچه قلم را زمین گذاشت اما هم‌قطارانش در سنگر او راه مبارزه آگاهی‌بخشنده را ادامه داده و می‌دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، متن پیام علی اصغر احمدی؛ دبیرکل جمعیت هلال احمر بدین شرح است:«ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ

حرمت اهل قلم، حرمت حقیقت و روشنایی است. حرمت دست‌هایی که برای نوشتن به حرکت در می‌آیند تا جهان جای بهتری برای زندگی شود. جایی امن‌تر، عادلانه‌تر و البته شفاف‌تر و روشن‌تر. جایی که فرزندان آینده با امنیت و آسایش و مهربانی بیشتر بتوانند در آن نفس یکشند.

این رسالت قلم است که در وادی حادثه، جنگ، سیاست، فرهنگ، جامعه و هنر و هرچه که زندگی شهروندان جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد به حرکت درآید تا هم مرهم باشد و هم مرهم‌گزاران را ارج نهد، و هم دردآوران و جنگ‌آفرینان را رسوا کند. ١٧ مرداد هر سال، ما را به یاد روزی می‌اندازد که خبرنگاری شجاع، مظلومانه در راه رسالت حرفه‌ای خویش به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ خبرنگاری که اگرچه قلم را زمین گذاشت اما هم‌قطارانش در سنگر او راه مبارزه آگاهی‌بخشنده را ادامه داده و می‌دهند. راهی که ارج و قربش هم‌سنگ و هم‌اندازه همان راهی است که داوطلبان بی‌مزد و منت در گوشه‌و‌کنار جهان برای تحقق صلح و نوع‌دوستی می‌پیمایند.

این روز به همه خبرنگاران و تلاش‌گران عرصه رسانه تبریک می‌گویم و اطمینان دارم تا حرمت قلم و روشنگری زنده است یاد و نام شهدای رسانه همیشه جاودان خواهد بود.

ارسال نظر: