افسر سازمان "سیا" نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد

کدخبر: 2053597

یک افسر سابق سازمان اطلاعاتی آمریکا "سیا" به عنوان نامزد مستقل وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده و گفته می‌شود از حمایت بلوک محافظه‌کاران حزب جمهوری‌خواه برخوردار است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هدف اوان مک‌مولین، افسر سابق سیا از ورود به کارزار انتخاباتی جلوگیری از موفقیت دونالد ترامپ، نامزد رسمی جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ آمریکاست؛ نامزدی که بسیاری از سیاستمداران و کارشناسان جمهوری‌خواه او را فردی خطرناک برای آمریکا می‌دانند.

مک‌مولین ۴۰ ساله است و در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: ترامپ روی بدترین نگرانی‌های آمریکایی‌ها انگشت می‌گذارد؛ آن‌هم در زمانی که ما نیازمند اتحاد هستیم، نه تفرقه.

مک‌مولین افزود، هم‌چنین میلیون‌ها آمریکایی احساس می‌کنند که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها نیز آنها را نمایندگی نمی‌کند. بنا بر این، او تصمیم گرفته وارد صحنه انتخابات شود. به گفته این مامور سابق سیا، زمان آن رسیده که نسل جدیدی از رهبران بپاخیزند.

مک‌مولین از پشتیبانی مخالفان دونالد ترامپ در جبهه جمهوری‌خواهان برخوردار است. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی است که او از سوی گروهی به رهبری میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا پشتیبانی می‌شود. رامنی در سال ۲۰۱۲ از رقیب خود باراک اوباما شکست خورد.

اوان مک‌مولین از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کار می‌کرد. او کارشناس ضدتروریسم در سرویس اطلاعات خارجی بود. وی از سال ۲۰۱۳ به عنوان مشاور در کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا کار می‌کند.

به گزارش دویچه وله، تحلیل‌گران می‌گویند، مک‌مولین بخت چندانی برای پیروزی در انتخابات ندارد اما می‌تواند بر نتایج انتخابات تاثیر بگذارد. در بسیاری از ایالت‌های آمریکا مهلت ورود داوطلبان مستقل به فهرست نامزدها به‌ سر آمده است. در برخی دیگر از ایالت‌ها نیز او برای ورود به فهرست نامزدها باید امضاهای زیادی جمع‌آوری کند. علاوه براین‌ها برای ورود به رقابت انتخاباتی او خیلی فوری نیازمند منابع مالی است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: