مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی:

آمار دقیقی از مبتلایان به اختلال جنسیتی در کشور وجود ندارد

کدخبر: 2053606

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه آمار دقیقی از مبتلایان اختلال جنسیتی در کشور وجود ندارد، گفت: بر اساس استاندارد جهانی از هر ۱۲ هزار مرد و از هر ۳۰ هزار زن، یک نفر مبتلا به این اختلال هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ولی‌الله نصر، مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص تعداد افرادی که در کشور مبتلا به بیماری اختلال جنسیتی هستند، اظهار داشت: بر اساس استاندارد جهانی از هر 12 هزار مرد و از هر 30 هزار زن، یک نفر مبتلا به این اختلال هستند.

وی با بیان اینکه در ایران آمار دقیقی از حضور این افراد در کشور وجود ندارد، مطرح کرد: برای درمان این بیماری روش های مختلفی همانند روانی-شناختی و جراحی وجود دارد که بسته به نوع بیماری شخص متغیر است.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: هرچند در ایران هر 2 روش ذکر شده اجرا می شود، اما تعداد افرادی که از جراحی خود احساس رضایت داشته باشند، انگشت شمار است.

نصر با بیان اینکه این بیماری به نام ملال جنسی مطرح است، گفت: با توجه به اینکه این افراد از موقعیتی که در آن قرار دارند، راضی نیستند و میل و علاقه به تغییر جنسیت دارند، تحت عمل جراحی قرار می گیرند و از آنجایی که توان باروری را از دست می دهند، احساس رضایت نمی کنند.

وی ادامه داد: مبتلایان به این بیماری جزء بیماران اعصاب و روان به شمار می آیند، اما در حال حاضر با پیگیری های ما، اقداماتی صورت گرفته تا این اختلال از دایره این بیماری خارج شود.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ،با بیان اینکه پذیرش این افراد پس از عمل جراحی بسیار سخت است، اظهار داشت: متاسفانه این افراد با مشکلات درمانی و بیمه ای مواجه هستند که مشکلات متعددی را برای آن هابه همراه دارد.

ارسال نظر: