رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد:

ایرانیان در بهره برداری از تکنولوژی روز دنیا پیش قدم هستند

کدخبر: 2053622

سید مرتضی موسویان در برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو اظهار داشت: شیب گرایش به شبکه های اجتماعی در میان مردم ایران همیشه تند و سریع بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، برنامه " گفت و گوی اجتماعی " با موضوع بررسی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و با حضور سید مرتضی موسویان (رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس همایش سواد رسانه ای) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه سید مرتضی موسویان در خصوص تعدد کاربران شبکه های اجتماعی در دنیا و به ویژه ایران، گفت: اگر تعداد گوشی های هوشمند فعال در کشور را درنظر بگیریم، با استناد به آمار های موجود و تعداد گوشی هایی که در آمار لحاظ نمی شوند، 43 میلیون گوشی هوشمند فعال در کشور وجود دارد.

وی همچنین در ادامه افزود: تمامی این گوشی های هوشمند قابلیت همراهی شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام را دارند، بنابر این استقبال از تلگرام با در نظر گرفتن این موضوع افزایش یافته است.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با بیان این که ایرانی ها همواره در بهره برداری از تکنولوژی های روز دنیا پیش قدم هستند، اظهار داشت: مردم ایران علاقه ی بسیار زیادی به بهره گیری از تکنولوژی های مختلف را دارند.

وی در خصوص شبکه های اجتماعی بومی گفت: با توجه به سیاست های کشورها، شبکه های اجتماعی بومی همواره دارای کاربرانی بیشتر از شبکه های اجتماعی عام هستند.

وی گفت: شبکه ی اجتماعی فیس بوک در حال حاضر بزرگترین شبکه ی اجتماعی دنیا است که بیش از 1 میلیارد و 400 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

رییس همایش سواد رسانه ای در خصوص کاربردهای شبکه ی اجتماعی فیس بوک گفت: افراد فعال در زمینه ی ارتباط فراملی سعی می کنند تا حداقل یک صفحه ی کاربری در فیس بوک داشته باشند، چرا که عضویت در فیس بوک با توجه به تعداد بالای کاربران آن بسیار در دسترس تر از دیگر شبکه های اجتماعی است.

فایل صوتی برنامه " گفت و گوی اجتماعی " از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه در ایام هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 از شبکه ی رادیویی گفت و گو پخش می شود.

ارسال نظر: