نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

بعد از توافق هسته‌ای اموال ایران را سرقت کردند

کدخبر: 2054676

ابوشریف گفت: به بهانه انرژی هسته‌ای تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه ایران اعمال کردند تحریم‌هایی که علیه هر کشور دیگر صورت می‌گرفت از هم فرو می‌پاشید، حتی بعد از توافق نیز ۲ میلیارد دلار از دارایی‌ ایران را با بهانه پرداخت غرامت به قربانیان تروریست سرقت کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: ناصر ابوشریف امشب در همایش نقش مقاومت اسلامی در دفاع از منافع ملی که در سالن جلسات فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به واسطه کمک‌های ناچیز به حزب الله لبنان دستاوردها و موفقیت‌های زیادی را کسب می‌کند که نباید از آنها صرف‌نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به دنبال جهش و توسعه کامل امت اسلامی بودند، ادامه داد: طرح نهضت اسلامی که حضرت امام خمینی(ره) ابداع‌کننده آن بودند در واقع برای مقابله با طرح استعماری و فسادآور غربی در منطقه به منصه ظهور رسید.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طرح غربی و صهیونیستی گسترش فساد را به دنبال می‌آورد در حالی که گسترش طرح اسلامی همراه با اصلاح بین امت اسلامی است، همان طور که در قرآن کریم آمده است اگر مقاومت و دفاع ما از یکدیگر نبود فساد این جهان را در برمی‌گرفت.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: همان طور که در قرآن کریم نیز مورد اشاره قرار گرفته طرح اسلامی برای حمایت از امت اسلامی و جهانی است، اگر این مقاومت‌ها نبود نه‌تنها مساجد و اماکن نمازگزاری بلکه صومعه‌ها، کنیسه‌ها و ... از بین می‌رفتند.

ابوشریف با اشاره به اینکه هر چه بر گستردگی طرح صهیونیستی افزوده می‌شود فساد هم در زمین اشاعه می‌‌یابد، خاطرنشان کرد: مبارزه با طرح‌های استعمارگری در منطقه به خاطر حسادت نسبت به توسعه و پیشرفت آنها نیست بلکه مقابله ما به این خاطر است که طرح آنها عدالت‌محور و حامی ارزش‌های والا نمی‌باشد.

وی با اظهار اینکه طرح‌های استعمارگری با استفاده از زور و ظلم مطلق وارد این منطقه شده است ابتدا الجزایر توسط استعمارگر فرانسه اشغال شد و حاصل آن بیش از یک میلیون کشته در الجزایر بود، بیان داشت: با وجود ثروت غنی و منابعی که در آفریقا وجود دارد شاهد آن هستیم که اشغالگران و استعمارگران چه بلایی بر سر این مناطق آورده‌اند، مردم آن با وجود ثروت سرشار اکنون در شرایط نامناسبی به سر می‌برند.

*تقویت روحیه غرب‌گرایی یکی از راه‌های استعمارگری است

ابوشریف ایجاد روحیه غرب‌گرایی و دور کردن مردم از هویت اسلامی را یکی از مصادیق استعمارگری دانست و خاطرنشان کرد: آنها از طریق گشودن مدارس غربی، نشر فساد، اعزام گروه‌های خود به این مناطق تلاش کردند انسان مسلمان را از هویت اصلی خود دور کنند.

وی ادامه داد: ایران هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هجمه استعمارگران برای جلوگیری از توسعه بودند تا اقتصاد این کشور ناتوان شود که در این زمینه به جنگ هشت ساله، تحریم‌، مصادره اموال و دارایی جمهوری اسلامی در خارج از کشور می‌توان اشاره کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران قرار گرفتن رژیم صهیونیستی به عنوان پایگاه فساد، ایجاد تفرقه و تنش در منطقه را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید قاطعانه مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنیم.

وی یکی از ابزارهای وحدت را فلسطین و نقطه تلاقی مسلمانان فارغ از مذهب، نژاد، قومیت و گویش دانست و بیان داشت: این موضوع مورد توجه امام خمینی(ره) بوده است، چرا که فلسطین را مسأله نخست جهان اسلام مطرح کردند.

*اسرائیل از آمریکا بیش از 30 میلیارد دلار کمک دریافت کرده است

ابوشریف بیان داشت: اسرائیل صرفا از بودجه وزارت امور خارجه آمریکا در طول 10 سال گذشته 30 میلیارد دلار کمک دریافت کرده است، که با توجه به برخی از امور این رقم به 35 میلیارد دلار رسیده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: براساس آخرین توافق صورت گرفته قرار است که در طول 10 سال آینده رژیم صهیونیستی 40 میلیارد دلار از آمریکا کمک دریافت کند این در حالی است که رایزنی‌ها و مذاکرات صورت گرفته برای اجرای این توافق رژیم صهیونیستی خواستار 50 میلیارد دلار کمک بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: این موضوع علاوه بر کمک‌های سازمان‌های غیردولتی و ثروتمندان آمریکایی است به طوری که از این محل سالانه 10 میلیارد دلار کمک دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولتی که خواستار عمل و خط مشی مستقل مطرح است، گفت‌وگوها‌ی طولانی و مفصل را درباره انرژی هسته‌ای پشت‌سر گذاشته‌است این سوال را مطرح کرد که آیا آنها واقعا نمی‌دانستند که برنامه‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است؟

* بعد از توافق هسته‌ای اموال ایران را سرقت کردند

ابوشریف گفت: به بهانه انرژی هسته‌ای تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه کشور شما اعمال کردند تحریم‌هایی که علیه هر کشور دیگر صورت می‌گرفت از هم فرو می‌پاشید، حتی بعد از توافق نیز 2 میلیارد دلار از دارایی‌ ایران را با بهانه پرداخت غرامت به قربانیان تروریست سرقت کردند.

وی اضافه کرد: صرف‌نظر از هر نوع ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و ... مقاومت در مقابل طرح صهیونیستی به عنوان پایگاه پیشرو طرح استعماری در این منطقه می‌تواند در راستای منافع کشورهای منطقه باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اضافه کرد: کشاورزی مصر به وسیله و با دخالت مستقیم رژیم صهیونیستی از بین رفته است، صهیونیست‌ها در ارسال سم‌های مشکل‌دار، کودهای سرطان‌زا و امور دیگر به این کشور باعث شدند که کشاورزی این کشور به طور کامل از بین برود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بعد از سقوط مبارک و علنی شدن پرونده‌ها مشخص شد که این دولت و سران آن با رژیم صهیونیستی ارتباط و در فسادهای اقتصادی دست داشته‌اند.

وی ادامه داد: ایجاد تنش با مصر از سوی کشورهای دیگر نیز با تحریک و دخالت رژیم صهیونیستی انجام می‌شود به طوری که بنا و احداث یکی از سدها در اتیوپی که باعث کم‌آبی در مصر می‌شود با حمایت و سرمایه‌گذاری رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

ابوشریف بیان داشت: به هر شکل رژیم صهیونیستی همان طور که در قرآن هم آمده است فقط درصدد آتش‌افروزی در منطقه است، به طوری که بر یکی از مقدس‌ترین نقاط اسلامی و مذهبی دنیا تسلط پیدا کرده و آن را به اشغال خود درآورده است، مسجدالاقصی قبله‌گاه نخست مسلمانان و سومین حرم شریف اسلام و معراج‌گاه پیامبر اسلام (ص) است، همچنین در قدس مهد حضرت مسیح را داریم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: در بعد انسانی و بشردوستانه رژیم صهیونیستی جنایت ضدبشری بزرگی را مرتکب شده بیش از دوسوم یک ملت را از سرزمین‌شان اخراج کرده، بیش از 550 شهر و روستای این کشور را در سال 1948 از بین برده، به طوری که اسناد جنایت موجود است.

*ایران با کمک‌های اندک به حزب الله دستاوردهای بزرگ کسب می‌کند

این مسؤول گفت: فریدمن سفیر آمریکا در لبنان که سه سال در این کشور حضور داشت بیش از نیم میلیارد دلار در این کشور هزینه کرد در حالی که همه کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به حزب الله به این رقم نمی‌‌رسد ولی ساختاری ایجاد شد که توانست مقابل یک تهاجم بزرگ علیه امت اسلامی مقاومت کند.

ابوشریف با بیان اینکه حزب‌الله با دارا بودن 10 هزار مبارز امروز به بزرگترین خطر راهبردی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، تصریح کرد: پس شما با خرج کردن مبلغ کم و هزینه‌های اندک می‌توانید دستاوردهای زیادی داشته باشد، همان طور که حزب الله این گونه بود مقاومت در غزه هم چنین است، مقاومت در غزه هم به رغم کم‌هزینه بودن در جنگ‌های سال 2008، 2012 و 2014 در مقابل طرح صهیونیستی و پروژه‌هایی که قرار بود در این منطقه ایجاد شود توانست مقاومت کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اضافه کرد: چند روز پیش وزیر اطلاعات اسرائیل توصیه کرد که هرگز داعش را از بین نبرید زیرا مقدار یا بسیاری از توانمندی‌های حزب الله را به سمت خود جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه تضعیف رژیم صهیونیستی می‌تواند در راستای منافع و مصالح ملی همه کشورهای عربی و اسلامی قرار بگیرد، اظهار داشت: مسأله فلسطین می‌تواند وحدت، همدلی و هم‌افزایی بین مسلمانان را افزایش دهد.

ارسال نظر: