دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

حبوبات ۱۵ درصد گران شد/ چای خارجی ۹۰ درصد بازار ایران را گرفت/ روغن زیتون قاچاق در بازار

کدخبر: 2055341

کرباسی گفت: پس از گرانی مرغ، روغن و همچنین کمیابی شکر در بازار اکنون قیمت حبوبات ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است، به طوری که قیمت لوبیا چیتی ۱۵ درصد و لپه نیز ۱۰ درصد گرانتر شده است.

عباس کرباسی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: بازار جو آرامی دارد و همچنان در رکود به سر می‌برد.

وی ادامه داد: پس از گرانی مرغ، روغن و همچنین کمیابی شکر در بازار اکنون قیمت حبوبات 10 تا 15 درصد افزایش یافته است، به طوری که قیمت لوبیا چیتی 15 درصد و لپه نیز 10 درصد گرانتر شده است.

کرباسی در رابطه با ورود روغن‌ زیتون غیرقانونی به بازارهای داخلی نیز به «نسیم آنلاین» گفت: این کالا بسیار فراوان بود، اما فعلا مدتی است که کم تر شده است، بازار برنج نیز افزایش قیمت نداشته بلکه در برخی اقلام به دلیل وارد شدن برداشت جدید به بازار حتی کاهش قیمت نیز داشته‌ایم.

وی در رابطه با حضور برنج وارداتی در بازار گفت: انواع این نوع برنج‌ها از جمله پاکستانی و هندی در بازار فراوان است فقط چند روزی است که به دلایل نامشخصی ورود محصول خارجی برخی از برندهای داخلی در بازار بسیار اندک شده است.

کرباسی در پایان در رابطه با وضعیت چایی در بازار گفت: متأسفانه علی رغم این که چای ایرانی یکی از بهترین‌ چایی‌های دنیا است اما با این حال محصول خارجی 90 درصد بازار را در اختیار دارد به طوری که به صورت فله ای وارد کشور شده و در داخل کشور بسته بندی می‌شوند.

ارسال نظر: