رئیس پارلمان ترکیه:

اروپا، ترکیه را در کودتا تنها گذاشت

کدخبر: 2055545

رئیس پارلمان ترکیه در دیدار با سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در ترکیه گفت که اروپا در زمان کودتا آنکارا را تنها گذاشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "اسماعیل قهرمان"، رئیس پارلمان ترکیه گفت: اتحادیه اروپا به جای قرار گرفتن در کنار مردم ترکیه در حالی که آنها برای حفظ ارزش های دموکراتیک خود تلاش می‌کنند، ترجیح داد که آنکارا را تنها بگذارد.

وی ادامه داد: رسانه های متعلق به کشورهای غربی در ساعات اولیه کودتای نافرجام 15 ژوئیه اخباری جانبدارانه، زشت و نادرست منتشر کردند، این مسأله باعث ایجاد تأسف در میان جامعه ترکیه شده است.

قهرمان اضافه کرد: اعلام وضعیت فوق العاده در کشور به منظور دفع هرگونه تهدید علیه دموکراسی، آزادی و حقوق ملت است. در حال حاضر، این وضعیت هیچ گونه مانعی برای ادامه روند عادی زندگی مردم ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه مواضع سیاستمداران اروپایی در برابر کودتای 15 ژوئیه ناکافی بوده است، گفت: اروپایی ها نتوانستند این آزمون را به خوبی پشت سر بگذارند. نگاه جامعه ترکیه به اروپا مخدوش شده است.

به گفته او، در شب کودتا 24 فروند جنگنده، 37 فروند هلی کوپتر، 74 دستگاه تانک و 246 خودروی زرهی و 3 فروند کشتی و سه هزار و 992 قبضه سلاح سبک مورد استفاده قرار گرفت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: