المپیک ریو - ۲۰۱۶

پایان کار فرنگی‌کاران با دو مدال برنز

کدخبر: 2055619

تیم ملی کشتی فرنگی در سومین روز مسابقات کشتی فرنگی به یک مدال برنز توسط قاسم رضایی دست یافت و در مجموع با دو مدال برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی « نسیم آنلاین » از ریو، در آخرین روز مسابقات کشتی فرنگی المپیک، امید نوروزی فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در نخستین دیدار در ادامه رقابت‌های المپیک 2016 ریو، با نتیجه 2 بر یک مقابل ریواس اسپینوز از ونزوئلا به پیروزی رسید.

در وقت نخست نوروزی یک فن سالتو بارانداز روی حریف اجرا کرد اما در ادامه کشتی‌گیر ونزوئلایی به پشت او رفت و یک امتیاز گرفت تا این تایم با برتری 2 بر یک نوروزی به پایان برسد. در وقت دوم نیز امتیازی رد و بدل نشد تا در نهایت نماینده کشورمان به یک پیروزی دشوار دست یابد.

نوروزی در دور بعد با شماگی بولکوادزه از گرجستان دیدار کرد. در تایم نخست این رقابت، با اخطاری که کشتی‌گیر گرجستانی گرفت، در خاک در اختیار نوروزی قرار گرفت اما با تلاش زیاد نتوانست فن بارانداز را اجرا کند. در پایان این تایم با تساوی صفر - صفر خاتمه یافت. در وقت دوم نیز نوروزی پرکارتر بود اما اخطار به او و یک امتیاز به بولکوادزه داده شد. داوران در ادامه با هم یک اخطار برای نوروزی و یک امتیاز برای حریف در نظر گرفتند و نتیجه 2 بر صفر شد.

بولکوادزه در نیمه نهایی با داور استفانک از صربستان روبرو شد و با شکست برابر این دیدار، شانس رسیدن به فینال را از دست داد تا امید نوروزی هم حذف شود.

اما قاسم رضایی در نخستین کشتی خود در 98 کیلوگرم تنها در عرض 100 ثانیه "خوزه پرز مورا" از ونزوئلا را با امتیاز کامل مغلوب کرد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

در وقت نخست پس از اخطاری که به حریف داده شد، رضایی کشتی‌گیر ونزوئلایی را در خاک در اختیار گرفت و با چهار بارانداز پیاپی تنها در 100 ثانیه کار حریف را تمام کرد و 8 بر صفر پیروز شد.

رضایی در دور بعد با "دانیل لوگو کابررا" از کوبا دیدار کرد. در تایم نخست، رضایی ابتدا یک اخطار گرفت و سپس با اخطاری که به حریف داده شد، در خاک فرنگی‌کار کشورمان قرار گرفت اما رضایی با وجود تلاش زیاد نتوانست بارانداز را اجرا کند. این تایم در نهایت بدون رد و بدل شدن امتیاز خاتمه یافت. در وقت دوم کابررا موفق شد رضایی را از تشک بیرون برده و یک امتیاز بگیرد. رضایی در ادامه یک اخطار نیز گرفت تا امتیاز حریف به 2 برسد. کابررا کوبایی با خاک کردن رضایی 2 امتیاز دیگر گرفت تا در نهایت این مسابقه 4 بر صفر به سود او خاتمه یابد.

کابررا کوبایی در نیمه نهایی از سد کارل فردریک شوئن از سوئد گذشت تا رضایی برای کسب مدال برنز به گروه شانس مجدد بازگردد.

در گروه شانس مجدد، قاسم رضایی موفق شد با نتیجه 7 بر صفر "دی ژیائو" از چین را شکست داده و به مسابقه رده‌بندی برود.

در تایم نخست رضایی بهتر از حریف کار کرد و با اخطاری که کشتی‌گیر چینی گرفت در خاک رضایی قرار گرفت و فرنگی‌کار کشورمان موفق شد با اجرای یک بارانداز 2 امتیاز کسب کرده و 3 دقیقه نخست را با برتری پشت سر بگذارد. در وقت دوم پس از اینکه رضایی یک اخطار گرفت، در ادامه ژیائو اخطار دوم را گرفت و بار دیگر توسط رضایی بارانداز شد تا نتیجه 5 بر صفر به سود نماینده کشورمان شود. حرکات خشن کشتی‌گیر چینی باعث شد تا داوران دو امتیاز دیگر به رضایی داده و نتیجه کشتی در نهایت 7 بر صفر به سود نماینده ایران شود.

رضایی در دیدار رده‌بندی به مصاف کارل شوئن از سوئد رفت و با تساوی 4 - 4 و به لطف کسب امتیاز آخر، به مدال برنز این وزن رسید تا در پایان رقابت‌های این رشته، تیم ایران با دو مدال برنز به کار خود پایان دهد.

وقت اول این قاسم رضایی رو یک اشتباه خاک شد و دو امتیاز به حریف داد. در ادامه او با کسب اخطار در خاک حریف قرار گرفت و با یک بارانداز 4 بر صفر از حریف عقب افتاد. در وقت دوم با اخطاری که حریف سوئدی گرفت این بار او در خاک رضایی قرار گرفت و با اجرای دو بارانداز کشتی را 4 - 4 مساوی کرد.

ارسال نظر: