معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر:

هیچ معتاد متجاهری تا ۱۰ روز آینده در سطح شهر تهران نمی‌بینید

کدخبر: 2055886

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر از شب گذشته آغاز شده و تاکنون ۱۵۰۰ معتاد جمع آوری شده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسدالله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از آغاز طرح ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد.

وی با بیان اینکه جمع آوری معتادان بی وقفه از سوی نیروی انتظامی انجام می‌شود گفت: طرح ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر دایما اجرا می‌شود اما اکنون در مرحله ای هستیم که حضور معتادان اضافه بر توان است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: برای درمان این افراد باید محل هایی باید باشد که در مقطعی ظرفیت آن کم بود ولی امروز با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر، استانداری، شهرداری و مقامات قضایی این ظرفیت ایجاد شده استتا تمام معتادان متجاهر از سطح شهر جمع آوری شوند.

وی همچنین یادآور شد: این طرح فعلا سراسری نیز و تنها در تهران اجرا خواهد شد چرا که مشکل معتادان متجاهر در تهران نمود بیشتری دارد و دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر تصمیم گرفته که تا 10 روز آینده دیگر در سطح شهر تهران شاهد هیچ معتاد متجاهری نباشیم.

هادی نژاد با اشاره به آغاز طرح جمع آوری معتادان متجاهر از شب گذشته گفت: مناطق تجمع این افراد مشخص شده و تاکنون 1500 معتاد جمع آوری شده اند.

وی با تاکید بر اینکه شب گذشته 510 معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شده است، گفت: با تمهیدات انجام شده دیگر شاهد بازگشت آنها به سطح شهر نخواهیم بود چرا که سیستم درمان می تواند علاوه بر 3 ماه ابتدایی، تقاضای تمدید 3 ماهه زمان حضور بیمار را داشته باشد.

به گفته معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر، سیستم انگشت نگاری معتادان متجاهر در حال تکمیل است تا در صورت بازگشت آنها به چرخه اعتیاد، مطابق قانون جریمه زندان برای آنها اجرا شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر: