رئیس سازمان حج و زیارت:

بیانات رهبری و ایثار مجموعه تفحص باعث بازگشت پیکر شهدای منا شد

کدخبر: 2055933

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بیانات محکم و نهیب رهبر معظم انقلاب به همراه ایثار مجموعه تفحص باعث بازگشت پیکر شهدای فاجعه منا شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سعید اوحدی امشب در همایش بزرگ سالروز بازگشت آزادگان و اسرای سرافراز به کشور در شهرستان آمل اظهار کرد: یکی از زیبا‌ترین مناسبت‌هایی که شادی و شعف ویژه‌ای به همراه داشت بازگشت آزادگان به کشور بود.

وی افزود: این مهم خاطرات ماندگار و قشنگی را در تمام شهرها و روستاهای کشور جاری کرده و از ارزش بسیار زیادی برخوردار بود.

معان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: بازگشت پیروزمندانه آزادگان به کشور تجلی و مصداق بارز جمله پیروزی حق بر باطل بود.

این مسئول با اشاره به 8 سال دفاع مقدس و 2 سال بعد از زمان صلح خاطرنشان کرد: در روزهای دفاع مقدس و بازگشت اسرا اوج اقتدار و شکوه کشورمان را شاهد بودیم.

اوحدی با تأکید براینکه تمام دنیای استکبار، کفر و صهیونیست در جنگ تحمیلی مقابل ایران به میدان آمد، ادامه داد: با دست خالی در حالی به پیروزی رسیدیم که تمام امکانات تسلیحاتی و نظامی بعثی‌ها در مقابل اراده مردم قرار گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه در دفاع مقدس و دوران اسارت آزادگان درس ایثار، عظمت، ایستادگی، شکوه و شهادت‌طلبی را شاهد بودیم.

این مسئول با اعلام اینکه امروزه دنیای استکبار از ایران اسلامی هراس دارد، خاطرنشان کرد:‌ این اقتدار و عزت به برکت خون شهدای 8 سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مقاومت ایثارگران بوده است.

اوحدی با اشاره به اینکه پدیده‌های عالم خلقت دارای ظاهر و باطن هستند و همچنین قرآن نیز ظاهر و باطنی دارد، متذکر شد:‌ پیامبر اسلام(ص) نیز از خداوند خواست تا درون پدیده‌های هستی را آنگونه که هست به ایشان بشناساند.

وی با اعلام اینکه ظاهر جنگ تحمیلی بی‌خانمانی، کشتار، تخریب و زحمت‌های فراوان بود، یادآور شد: ولی امام امت این حادثه بزرگ را رحمت دانسته که جوهره انسان را به حرکت در می‌آورد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به فرمان امام امت مبنی بر تأسیس بسیج افزود: هم‌اکنون پس از 37 سال در کشورهایی همانند سوریه و عراق از نیروی بسیج در راه پیروزی الگوبرداری می‌شود.

اوحدی با اعلام اینکه رشد کمال این است که از پوسته و شکل اجسام به درون آنها پی ببریم، یادآور شد: درون اسارت زیبایی‌های زیادی را به همراه داشت و هم‌اکنون باید به واکاوی آن بپردازیم.

وی با اعلام اینکه اسارت در ظاهر با غل، زنجیر، محدودیت و رنج همراه بود، اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب پس از نگاه به درون آزادگی در می‌یابیم که واقعاً اسرا ذخایر عظیم هستند.

این مسئول با اعلام اینکه مقاومت آزادگان باعث شده که فرماندهان 8 سال دفاع مقدس با قدرت و قوت در جبهه‌ها به مبارزه بپردازند، گفت: با نگاه به جنگ‌های 100 سال گذشته کشورمان جنگی نبوده که در آن خاک ارزشمند ایران تقدیم بیگانگان نشود ولی در جنگ تحمیلی با دست خالی حتی یک وجب از خاک کشورمان به عراق اختصاص پیدا نکرد.

اوحدی خاطرنشان کرد: قدرت چانه‌زنی امروز کشورمان در میادین بین‌المللی و جهانی برگرفته از ایستادگی و مقاومت اسرا است. البته روزگاری هم در مذاکرات سیاسی سوریه به ایران اجازه ورود نمی‌دادند ولی به برکت خون شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت در سوریه و عراق امروزه تصمیم‌گیری‌های سیاسی این کشور بدون حضور ایران انجام نمی‌شود.

وی با تأکید بر نامه رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب و پیام معظم‌له در مورد مشورت در مسائل سیاسی سوریه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در زمینه سوریه نیازی به مشورت آمریکا نداریم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اسرا بسیار متواضع و بردبار بوده و کمترین توقع از نظام ندارند، یادآور شد: امروز باید قدر این ذخایر بزرگ را دانست.

اوحدی با اشاره به فاجعه منا که سال قبل در مناسک حج روی دارد، اظهار کرد: 2 عامل بزرگ باعث بازگشت پیکر شهدای منا شده که در این بین می‌توان به بیانات محکم و نهیب رهبر معظم انقلاب به همراه ایثار مجموعه تفحص اشاره کرد.

وی با اعلام شناسایی 104 پیکر شهدای منا یادآور شد: پیکر این شهدا در سردخانه‌های عربستان در اوج سوء تدبیر، قصور، بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی آل سعود از دیگر پیکرها جدا شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام تخلیه ابدان از 25 تریلی که 5 روز زیر آفتاب بیش از 50 درجه عربستان به حال خود رها شده بود، گفت: بین 6 هزار شهید توانستیم پیکر 114 شهید کشورمان را شناسایی کنیم البته پیکر شهید جعفری از شهدای منا که از شهرستان آمل راهی مناسک حج شده بود در مقبرة‌الشهدای عربستان خاک‌سپاری شد.

اوحدی یادآور شد: گروه مذاکره‌کننده کشورمان که برای بازگشت اجساد شهدای منا به عربستان سفر داشت در مذاکره با 20 نفر از هیأت عربستانی حاضر شد که آنها در مذاکرات حاضر به همکاری با ایران نشدند ولی بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر کوچکترین جسارتی به بدن‌های زائران و شهدای ایران اسلامی انجام شود پاسخ تند و خشنی خواهیم داد تمام معادله تغییر کرد و همه امکانات برای بازگشت پیکر شهدا مهیا شد.

وی با اعلام اینکه هیچ کشوری حتی یک جسد را هم نتوانست از خاک عربستان خارج کند، یادآور شد: اقتدار و صلابت بیانات رهبر معظم انقلاب به همراه ایثار گروه تفحص توانست پیکر زائران زیادی را وارد کشورمان کند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دفن شدن 42 پیکر زائران ایرانی در عربستان خاطرنشان کرد: تدفین شهدای ایرانی در منا با تفاهم و موافقت خانواده‌های شهدا بوده است.

ارسال نظر: