دبیر جشنواره بین‌المللی سینمایی بغداد خبر داد:

ایران مهمان ویژه هشتمین جشنواره سینمایی بغداد می شود

کدخبر: 2056458

عمار العرادی، دبیر جشنواره بین‌المللی سینمایی بغداد در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشوران در عراق از ایران به عنوان مهمان ویژه این جشنواره سینمایی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عمار العرادی، دبیر جشنواره بین‌المللی سینمایی بغداد با حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد .

العرادی در سخنان آغازین خود، با تأکید بر اینکه اغلب کشورهای دنیا به پیشرفت سینمای ایران واقف هستند، خواستار بسط و توسعه همکاری‌های فرهنگی با ایران شد .

دبیر جشنواره بین‌المللی سینمایی بغداد افزود: ما به عنوان کشور دوست ایران، آمادگی کامل در خصوص هرگونه همکاری فرهنگی جهت پیشرفت و توسعه سینمایی بغداد با ایران را داریم .

وی به حضور ایران در جشنواره سینمایی بغداد اشاره و تصریح کرد: تاکنون فیلم‌های بسیاری با موضوعات مختلف اعم از داستانی، مستند و فیلم‌های کوتاه و بلند در جشنواره سینمایی بغداد ثبت نام کرده و مشارکت خود را اعلام کرده‌اند .

العرادی مهمان ویژه هشتمین جشنواره سینمایی بغداد را ایران عنوان کرد و گفت: در این جشنواره، یک روز را به سینمای ایران اختصاص می‌دهیم و فیلم‌های ایرانی که علاقه‌مندان ویژه‌ای در عراق دارد را در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار خواهیم داد .

وی در پایان سخنان خود، خواستار حضور دو تن از داوران ایرانی در هیأت داوران جشنواره سینمایی بغداد شد .

حجت‌الاسلام اباذری نیز، ضمن اشاره به برنامه‌های مشترک سینمایی بین دو کشور گفت: ما آمادگی داریم همچون سنوات گذشته، مشارکت فعال در حوزه سینمای عراق و جشنواره سینمایی بغداد داشته و علاوه بر فیلم‌ها، تجارب خود را به سینماگران جوان عراقی منتقل کنیم .

رایزن فرهنگی ایران در خصوص مشارکت جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره به ارائه پیشنهاداتی چون اکران یک فیلم سینمایی ایرانی دوبله شده به زبان عربی با حضور کارگردان فیلم در مراسم افتتاحیه و مشارکت در امر آموزش سینماگران جوان و علاقه‌مند عراقی پرداخت .

همکاری در برگزاری جشنواره بین‌المللی سینمایی بغداد در سال 95 و هماهنگی‌های لازم جهت دعوت از مسئولان و شخصیت‌های رسمی برای افتتاح این رخداد سینمایی بین‌المللی در عراق از دیگر پیشنهادات اباذری بود .

بنابر اعلام این خبر، این جشنواره همه ساله با شرکت تعداد کثیری از کشورهای جهان برگزار می‌شود که نقش سینمای جمهوری اسلامی ایران بسیار بارز است؛ رایزنی فرهنگی ایران در عراق طی سال گذشته به عنوان حامی این جشنواره مورد تکریم قرار گرفت و لوح تقدیر دریافت کرد .

ارسال نظر: