ظریف در مراسم ضیافت شام سفیر ایران در کوبا:

گسترش مناسبات با آمریکای لاتین در دولت یازدهم نیز ادامه دارد

کدخبر: 2056991

وزیر امور خارجه با بیان اینکه گسترش مناسبات با آمریکای لاتین در دولت یازدهم نیز ادامه دارد، گفت: گر چه این سفر دیرهنگام انجام شد ولی در شرایط ویژه رفع تحریم‌ها و در راستای حضور موثر در این منطقه، فرصت خوبی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان یکشنبه شب در مراسم ضیافت شام سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا و در جمع هیات همراه، سفر به آمریکای لاتین را فرصت خوبی برشمرد و گفت: گرچه این سفر دیرهنگام انجام شد ولی در شرایط ویژه رفع تحریم‌ها و در راستای حضور موثر در این منطقه، فرصت خوبی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا حضور خوبی در این قاره داشته، عنوان کرد: نیاز است با تلاش کارآفرینان بخش خصوصی و مدیران دولتی از شرایط فراهم شده برای رفع موانع و حضور فعال تر در این منطقه استفاده بهینه صورت گیرد.

ظریف با بیان اینکه گسترش مناسبات با آمریکای لاتین در دولت تدبیر و امید نیز ادامه داشته، با اشاره به دو بار برنامه ریزی انجام شده برای انجام سفر به این منطقه و تعویق این سفر، یادآور شد: «تأخیر در انجام این سفر نه به دلیل کم اهمیتی آن بلکه دو بار برنامه ریزی تا پایان مراحل انجام سفر صورت گرفت ولی به دلیل تحولاتی که در منطقه ما بعد از اعدام شیخ نمر و اتفاقات بعد از آن رخ داد و همچنین بعد از تحولات در برزیل این سفر دو بار به تعویق افتاد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: خوشحالم این سفر در حال حاضر با حضور یک هیات بسیار جدی از بخش خصوصی اقتصادی دولتی و بخش سیاسی دولتی انجام می شود.

وی حضور نمایندگان بخش خصوصی در این سفر را نشانگر اهمیتی دانست که بخش خصوصی کشور برای حضور در آمریکای لاتین قائل است.

ظریف افزود: با توجه به اهمیت آمریکای لاتین به همه دوستان اطمینان می دهم که وزارت خارجه از هر تلاش و همکاری و ارائه دیدگاه و نظر به بخش خصوصی خودداری نمی کند و معتقدیم فرصت فراهم است و موانع رفع شده و زمینه برای استفاده از فرصتها مهیا می باشد.

در ابتدای این مراسم نیز کامبیز شیخ حسنی سفیر ایران در کوبا ضمن خیرمقدم به وزیر خارجه و هیات همراه ابراز امیدواری کرد که در این فرصت کوتاه بخش خصوصی و اقتصادی کشور بتواند با طرف کوبایی به توافقات خوبی دست یاید.

قرار است وزیر خارجه دوشنبه ضمن رایزنی با همتای خود با رائول کاسترو رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و تجارت خارجی این کشور دیدار و گفتگو کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه سفر به ٦ کشور آمریکای لاتین دوشنبه عصر کوبا را ترک و راهی نیکاراگوئه می شود.

ارسال نظر: