شاعر داروساز در برنامه شابک:

والدین مراقب کتاب‌هایی که فرزندان‌شان می‌خوانند باشند

کدخبر: 2057663

هادی منوری در "برنامه شابک" گفت: مربیان و والدین مراقب کتاب هایی که فرزندان شان می خوانند باشند و آگاه باشند که روح کودک و نوجوان از چه غذایی تغذیه می کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هادی منوری شاعر، نویسنده و داروساز در "برنامه شابک" در ارتباط با حرفه پزشکی و ذوق شاعرانه عنوان کرد: حرفه پزشکی و ادبیات از قدیم ارتباط خیلی نزدیکی با هم داشته اند و بسیاری از حکیمان و طبیبان ما شاعر هم بوده اند. از ابوعلی سینا تا بسیاری دیگر از حکیم ها مانند خاقانی و نظامی گنجوی همه با طبابت ارتباط داشته اند. در حال حاضر هم بسیاری از پزشکان امروزی ما شاعر نیز هستند و چندین کتاب از پزشکان شاعر موجود است.

این نویسنده با اشاره به اهمیت کتابخوانی گفت: کتاب خواندن بدون هدف کار درستی نیست ما باید یاد بگیریم کتاب خواندن مان هدف دار باشد و هر کتابی را نخوانیم. آدم ها از راه های مختلف تغذیه می شوند و این تغذیه تنها از راه خوردن و آشامیدن نیست بلکه از طریق چشم و گوش و پوست و ریه ها نیز تغذیه می شویم. لذا یکی از راه های تغذیه انسان خواندن کتاب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که ما مجاز نیستیم هرغذایی بخوریم و غذای اشخاص مختلف با هم متفاوت است کتاب هم اینگونه است و نمی شود هر کتابی را برای هر شخصی تجویز کرد.خواهش و تاکید بنده است که مربیان و والدین مراقب کتاب هایی که فرزندان شان می خوانند باشند و آگاه باشند که روح کودک و نوجوان آنها از چه غذایی تغذیه می کند.

لازم به ذکر است معرفی و متن خوانی کتاب «مهربان ترین آقای دنیا» به قلم داوود امیریان و رمان «غریب قریب» نوشته سعید تشکری از دیگر بخش های برنامه شابک بود.

ارسال نظر: