محکومیت منتشرکننده اسامی دانشجویان بورسیه به یک سال حبس و ۴۰ میلیون ریال جریمه

کدخبر: 2058242

علی غزالی منتشر کننده اسامی دانشجویان بورسیه دولت دهم به جرم نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و از باب افتراء به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی غزالی منتشر کننده اسامی دانشجویان بورسیه دولت دهم محکوم به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و از باب افتراء به تحمل یکسال حبس تعزیری شد.

شعبه 1057 دادگاه کیفری 2 تهران ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت علی غزالی منتشر کننده اسامی دانشجویان بورسیه دولت دهم را محکوم به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و از باب افتراء به تحمل یکسال حبس تعزیری صادر کرد.

متن این دادنامه به شرح ذیل است:

« تاریخ رسیدگی 95.5.25 شماره پرونده 9309982178401041 شماره بایگانی:‌ 1057/950008/2 شماره دادنامه:‌ 9509970230900432

مرجع رسیدگی: شعبه 1057 دادگاه کیفری 2 تهران ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت

متهم: آقای علی غزالی فرزند اکبر

اتهام:‌انتشار اکاذیب از طریق رایانه و افترا

گردشکار: پس از ارجاع پرونده به این دادگاه و وصول به شعبه به کلاسه فوق ثبت و پس از جری تشریفات قانونی دادگاه در وقت مقرر فوق‌العاده به تصدی امضاء کننده ذیل تشکیل است با بررسی پرونده ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح ذیل مبادرت به صدور رأی می‌نماید.

«رأی دادگاه»‌

در خصوص اتهام آقای علی غزالی فرزند اکبر،‌32 ساله، با سواد (فاقد مشخصات تکمیلی دیگر به جهت عدم دسترسی به مشارالیه) دایر بر نشر اکاذیب و افتراء در فضای مجازی (سایت فیس‌بوک صفحه‌ای به نام دانشجویان بورسیه غیرقانونی) موضوع شکایات اقایان محمد دنیایی فرزند اکبر، محمدعلی اصغرزاده فرزند عبدالمهدی، فیاض محمدباقری فرزند عبدالحمید، عبدالله مرادی فرزند یدالله، محمدعلی اطمینانی اصفهانی فرزند حسن، محمدرضا محمدیان فرزند مهدی، سعید نجفی فرزند محمد و ابراهیم یوسفی مبرهن فرزند عبدالعظیم که بر اساس کیفر خواست شماره 9410432178000761 برای متهم تقاضای کیفر گردید، بدین نحو که متهم در فیس بوک خود با انتشار مطالبی: «... لیست اسامی 539 نفر از کسانی که گفته شده به طور غیرقانونی از بورسیه‌های علمی وزارت علوم در دوران احمدی‌نژاد استفاده کرده‌اند را منتشر می‌کند و ... گفته می‌شود سوء استفاده از سوابق کاری،‌ مذهبی، لیسانس و وابستگی‌های خانوادگی و سیاسی مهمترین منشاء برخورداری این افراد از رانت‌های علمی است. و...» حال دادگاه با توجه به مراتب فوق و با توجه به شکایت و نظریه ملاحظه پرینت مطالب منتشره گزارش و تحقیق مرجع انتظامی، مجموع تحقیقات صورت گرفته و توسط بازپرس محترم، پاسخ استعلام واصله از مراجع ذیصلاح عدم حضور در نتیجه عدم اثبات صحت مطالب بیان شده توسط متهم و سایر قرائن و امارات موجود در رونده دادگاه بزهکاری متهم را محرز دانسته مستنداً به مواد 18 از قانون جرایم رایانه‌ای و 697 از قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب 1375 و با رعایت ماده 134 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 در باب تعدد حکم به محکومیت متهم از باب نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و از باب افتراء به تحمل یکسال حبس تعزیری صادر و اعلام می‌دارد رأی دادگاه غیابی و ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه و پس از انقضای مهلت واخواهی ظرف مدت بست روز قابل تجدید نظرخواهی در محاکم محترم تجدید نظر استان تهران می‌باشد.

حیدری

رئیس شعبه 1057 دادگاه کیفری 2 تهران

ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت»

ارسال نظر: