گزارش «نسیم آنلاین» از مراسم تشییع پیکر داوود رشیدی؛

مشایخی: در زمان بیماری هیچکس از جایگاه هنری"رشیدی"حرفی نزد/ احترام برومند: من بدون "داوود" هیچم

کدخبر: 2058328

مراسم تشییع پیکر مرحوم داوود رشیدی، از دقایقی پیش در تالار وحدت تهران با حضور گسترده مردم و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، مراسم تشییع پیکر مرحوم داوود رشیدی، از دقایقی پیش در تالار وحدت تهران با حضور گسترده مردم، همکاران و دوستان این استاد فقید سینما، تلویزیون و تئاتر در تالار وحدت تهران برگزار شد. حجت الله ایوبی، حبیب ایل بیگی، جمشید مشایخی، داریوش اسدزاده، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، عبدالرضا اکبری، امین تارخ، لیلا حاتمی، زهرا حاتمی، بهمن فرمان‌آرا، خسرو سینایی، سیروس الوند، هادی مرزبان، پرویز پورحسینی، قطب الدین صادقی، الهام کردا، علی دهکردی، احمد مسجد جامعی، مرتضی کاظمی، عبدالحسین مختاباد، عبدالرضا اکبری، داریوش ارجمند، حبیب دهقان‌نسب، حبیب رضایی، لیلی گلستان، علیرضا خمسه تا به این لحظه در محل مراسم تشیع پیکر استاد داود رشیدی حضور پیدا کرده اند.

همچینین لحظاتی پیش حسین فریدون و علی مرادخانی به جمع حاضرین در مراسم پیوستند.

غم از دست دادن داوود رشیدی سخت و سنگین است

امین تارخ در مراسم تشییع داوود رشیدی که در تالار وحدت در حال برگزاری است، گفت: بنده به عنوان رییس انجمن بازیگران و نماینده خانه سینما درگذشت داوود رشیدی را به خانواده ایشان تسلیت می گویم و از تشریف فرمایی شما و مردم عزیز و مهربان کمال تشکر را دارم.

وی در ادامه دلنوشته ای را خواند که بخشی از آن بدین شرح است: بازماندگان داوود رشیدی خواستند که جشن عروسک های ما ادامه یاید که این نیز اعجاز هنر و هنرمندی ایشان است،در هیچ مقطعی از تاریخ سینمای ایران این حجم از اتفاقات خوش و ناخوش وجود نداشت.

تارخ ادامه داد: داود رشیدی رفت اما دنیایی از استحکام و شاعرانه را به جای گذاشت،غم از دست دادنش سخت و سنگین است.

وی افزود: داود رشیدی رفت اما هیبت یک مدیر برجسته را به یادگار گذاشت،او همیشه زنده است. بازیگران سینمای ایران دوران مدیریت مسولیت پذیری او بر انجمن بازیگران را به یاد دارند.

در زمان بیماری چرا هیچکس از جایگاه هنری داوود حرفی نزد؟

در ادامه مراسم جمشید مشایخی با اشاره به جایگاه داوود رشیدی در تئاتر ایران ، گفت:چرا وقتی عزیزی در میان ما حضور دارد هرگز آن را نمی ببینیم ولی وقتی از دنیا می رود، حرف های زیادی درباره آن می زنیم؛ زمانی که رشیدی بیمار بود چرا هیچ کس از جایگاه هنری وی حرف نزد؟

وی ادامه داد: همسرش در دوران سخت بیماری داوود عاشقانه در کنارش بود.

داوود رشیدی به آرزوی خود رسید

در ادامه علی مرادخانی گفت: می خواهم در اینجا از خانم برومند و لیلی رشیدی سپاسگزاری کنم و همچنین از پروفسور رشیدی که با وجود مشکلات خودشان را رساندند باید تشکر کنیم.

وی ادامه داد: یادمان نرود که وقتی در چنین مراسمی بزرگی را بدرقه می کنیم، وی به آرزوی خودش می رسد و به خدای خودش می رسد.

داوود رشیدی همیشه بلندهمت و بلندنظر بود

داریوش فرهنگ در ادامه مراسم گفت: دوست داشتم در زمان بودن داوود رشیدی درباره وی صحبت کنم.

وی ادامه داد: اولین تئاترم را با داوود رشیدی شروع کردم و وی نیز با بلندهمتی و بلندنظری ما را پذیرفت،وی در فیلم هایی که بازی می کرد به خصوص اگر فیلم دوبله می شد، چهره خشن و دیکتاتور داشت ولی شخصیت اصلی ایشان اصلا اینگونه نیست و همیشه بلندهمت و بلندنظر بود.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم رسانه ها از دیگر بزرگان ما که الان هستند درباره همکارانشان بپرسند.

من بدون داوود هیچم

بعد از این سخنان احترام برومند همسر مرحوم داوود رشیدی اظهار کرد: همه ایران ما را از شمال تا جنوب یاری کردند و هدایایی بسیاری فرستادند. وقتی مردم ما را دوست داشته باشند دولتمردان هم مجبورند دوست مان داشته باشند. من بدون داوود هیچم. او ما را به خوبی سرپرستی می کرد.

پیکر مرحوم استاد داوود رشیدی پس از قرائت نماز میت توسط حجت الاسلام دعایی با بدرقه مردم و علاقه مندان ایشان برای تدفین به سوی بهشت زهرا (س) منتقل شد.

ارسال نظر: