عضو هیئت مدیره اتحادیه بنکداران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

واردات "تخم شربتی" از هندوستان!/ تن ماهی تایلندی و آبمیوه لبنانی در بازار تهران

کدخبر: 2058541

حسنی گفت: از جمله دیگر موادی که واردات آن بسیار زیاد است مواد خام روغن و همچنین روغن زیتون است که از کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و خود زیتون نیز از ترکیه و یونان وارد کشور می‌شود.

قاسمعلی حسنی، عضو هیئت مدیره اتحادیه بنکداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با حضور کالاهای وارداتی در بازار ایران بیان داشت: حجم زیادی از کالاهای موجود در بازار در اختیار اجناس وارداتی است، یکی از این کالاها تخم شربتی است که از هندوستان وارد کشور می‌‍شود و با قیمت کیلویی 12 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در تولید این تخم شربتی‌ها وجود دارد استفاده از آب است، لذا تولید در داخل کشور کم است و در نتیجه به دلیل تقاضای بیشتر از عرضه، این محصول از کشوری دیگر مانند هندوستان وارد کشور می‌شود. شربت‌های آماده این محصول نیز از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

عضو اتحادیه بنکداران تأکید کرد: از جمله دیگر موادی که واردات آن بسیار زیاد است مواد خام روغن و همچنین روغن زیتون است که از کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و خود زیتون نیز از ترکیه و یونان وارد کشور می‌شود.

وی با بیان این مطلب که حتی تن ماهی هم از کشور تایلند وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: انواع نوشیدنی ‌ها، آبمیوه‌ها و انرژی‌زاها نیز از تایلند، کره جنوبی و لبنان وارد کشور می‌شود و رونق بسیار زیادی در بازار ایران دارد؛ رانی هم که تقریبا 10 تا 15 درصد سهم بازار نوشیدنی‌ها را به خود اختصاص داده است متعلق به یکی از کشورهای همسایه است که کارخانه‌اش را در ساوه تأسیس شده و تولید انبوهی هم دارد.

حسنی بیان کرد: در کنار رانی ما تولیدات داخلی بسیار خوبی داریم اما به دلیل تولید انبوه و همچنین قیمت مناسب تر محصولات این کارخانه که متعلق به ایران نیز نیست، سهم این نوشیدنی نسبت به بقیه بالاتر بوده و تقاضای به نسبت زیادی دارد هر چند تولیدات داخلی نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر: