ممانعت از ورود بانوان با حجاب به رستورانی در فرانسه

کدخبر: 2058682

رستورانی در فرانسه از پذیرش بانوان با حجاب این کشور اجتناب کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، یک ویدئوی تازه منتشر شده نشان داد صاحب یک رستوران در فرانسه از ورود دو زن باحجاب به داخل رستوران جلوگیری کرد.

در این ویدئو، که به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، مرد صاحب رستوران با گستاخی و فریاد به این زنان گفت: «همه تروریست ها مسلمان هستند و همه مسلمانان تروریست.»

باشگاه خبرنگاران نوشت: پس از اینکه صاحب رستوران از ورود این دو زن جلوگیری کرد، دعوای لفظی میان آنها بالا گرفت. یکی از این زنان گفت: «ما نمی‌خواهیم به رستورانی برویم که از سوی نژادپرستان اداره می شود.»

مرد صاحب رستوران نیز فریاد زد: «نژادپرست ها آدم نمی کشند. نمی خواهم افرادی مانند شما وارد رستوران من شوند.»

این ماجرا شنبه شب در رستورانی در شهر «ترامبله آنفرانس» فرانسه اتفاق افتاد. این مرد روز یکشنبه از جمعیتی که خارج از رستوران گرد آمده بودند، عذرخواهی کرد.

«لورنس روسیگنول» وزیر امور حقوق زنان در فرانسه با «غیرقابل تحمل» خواندن این اتفاق از سازمان ضد نژادپرستی دولت خواست تا در این خصوص تحقیقات لازم را به عمل آورد. یک سازمان مبارزه با اسلام هراسی در فرانسه نیز اقدام صاحب رستوران را محکوم و حمایت قانونی خود از این دو زن را اعلام کرد.

این درحالی است که نژادپرستی و خشونت علیه مسلمانان در کشور فرانسه به شدت رو به افزایش است. چندی پیش نیز قانون ممنوعیت پوشش در سواحل فرانسه به تصویب رسیده بود که با مخالفت گسترده ای مواجه شد.

ارسال نظر: