چمران: بوی توطئه به مشام می‌رسد

کدخبر: 2058691

رئیس شورای شهر تهران گفت:اینکه عده‌ای از اعضای شورا پایشان وسط کشیده شده، به خصوص اینکه از یک جناح سیاسی خاص بوده، یک حرکت کاملاً توطئه‌آمیز و قابل تأمل است، این حرکت به نظر بوی حرکت سیاسی را می‌دهد و غیرمنصفانه و غیراخلاقی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی چمران در گفت‌وگو با فارس ، در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر واگذاری غیرقانونی املاک به افراد ویژه گفت: این موضوع از دو بحث تشکیل می‌شود، یک بخش از کار مربوط به تعاونی‌هایی است که در کشور وجود دارد و کارشان این است که برای اعضای خودشان سرپناهی ایجاد کنند، خانه بسازند یا بخرند.

وی ادامه داد: تعاونی ها در تهران هم وجود دارند و تلاش می‌کنند که به خانه‌دار شدن اعضای خود کمک کنند، شهرداری هم در همین راستا مانند همه سازمان‌های دیگر تعاونی مسکن دارد و با 103 تعاونی تا به حال کار کرده و این موضوع روشن است که به آنها کمک کرده‌اند، اما اینکه گفته شده یک میلیون و 100 متر مربع در لیست واگذاری‌های املاک آمده، معلوم نیست از کجاست؟

چمران گفت: بسیاری از افرادی که توسط تعاونی خانه‌دار شده‌اند، برای کسب پروانه و کارهایی از این قبیل به شهرداری مراجعه کردند و شهرداری به آنها کمک کرد، بنابراین در قالب تعاونی ها اگر زمینی داده شده وظیفه شهرداری بوده که کمک کند، اگر نمی‌شد مورد خطاب و عتاب قرار می‌گرفت.

رئیس شورای شهر تهران افزود: اینکه چرا عده‌ای از اعضای شورا پایشان وسط کشیده شده، به خصوص اینکه از یک جناح سیاسی خاص بوده، یک حرکت کاملاً توطئه‌آمیز و قابل تأمل است، این حرکت به نظر بوی حرکت سیاسی را می‌دهد و غیرمنصفانه است.

وی گفت: اگر عده‌ای می‌خواهند کار سیاسی کنند باید با انصاف و عدل باشد، نه اینکه خارج از ضوابط و اخلاق انسانی و با بداخلاقی همراه باشد. در این لیستی که اسامی افراد آمده، کسانی هستند که با تعاونی معامله‌ای نکرده‌اند، یک نفر قبل از آمدن به شورا در شهرداری مدیر بوده و از تعاونی منطقه اش صاحب آپارتمانی شده که ربطی به شورا ندارد.

چمران افزود: سایر اعضا هم نه از تعاونی و شهرداری هیچ‌گونه معامله‌ای نداشته‌اند و به یکی از این اعضا پیشنهاد شده که دو ملک را خریداری کند نه اینکه به او بدهند، که این شخص این املاک را خریداری نکرده و اکنون می‌گویند به او دو آپارتمان داده‌اند، این علاوه بر اینکه بداخلاقی است، دروغ محض هم هست و پیگرد قانونی باید داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: این دروغ‌پردازی‌ها کار درستی نیست، کسانی خارج از شهرداری و داخل آن آمده و از تعاونی‌ها که حدود بیش از 30 هزار نفر از کارکنان شهرداری می‌شوند، خانه‌دار شدند و امر نامناسبی نیست.

وی افزود: حمایت از کارکنان شهرداری به صورت آیین‌نامه به عهده شهرداری گذاشته شده، مثلاً 20 درصد برای خانه‌دار شدن از تعاونی تخفیف بگیرند یا شهردار اختیار دارد که تخفیف را بیشتر بدهد، چنین مصوبه قانونی در دوره سوم شورا بوده است.

چمران در رابطه با موضوع فیش‌های حقوقی نجومی گفت: این موضوع تأثیر نامناسبی روی مردم گذاشت، در این موضوع هم که می‌گویند زمین‌های نجومی، زمین‌های تعاملی هستند و آوردن این حرف‌ها برای انحراف است. باید مسکن مهر هم بگویند مسکن نجومی، در حالی که نباید به این مسکن‌ها ایراد گرفت و باید آنها را تشویق کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تصمیم گرفته شده که در این رابطه اعضایی که به آنها تهمت زده شده شکایت رسمی کنند. بنده به عنوان رئیس شورا، برای کل شورا ناراحت هستم و باید از شأن و جایگاه شورا حمایت کنم.

وی افزود: نمی پذیرم که یک عده‌ای بیایند و به چند نفر شورایی دیگر دروغ و اتهام ببندند و این افراد فرقی نمی‌کنند که چه کسانی هستند.

ارسال نظر: