وزیر خارجه ترکیه:

بدون حمله نظامی نمی‌توان تروریست‌های داعش را نابود کرد

کدخبر: 2058813

وزیر خارجه ترکیه از نیروهای کُرد در سوریه خواست تا هر چه سریعتر به مناطق شرقی رود فرات عقب نشینی کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "مولود چاووش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد نیروهای کُرد و یگان مدافع خلق در شمال سوریه، باید به مناطق شرقی رودخانه فرات عقب نشینی کنند.

چاووش‌اوغلو در کنفرانس خبری مشترک با «بِرت کوئندرس» همتای هلندی خود هشدار داد در صورتی که نیروهای کُرد یگان مدافع خلق به شرق فرات غقب نشینی نکنند، هدف حملات نظامیان ترکیه قرار خواهند گرفت.

وی مدعی شد شبه نظامیان کُرد در مناطقی که از چنگ تروریست‌های داعش خارج کرده، مشغول پاکسازی قومی و نژادی بوده و ساکنین عرب را مجبور به ترک مناطق می‌کنند.

به نوشته وبگاه «دیلی صاباح» وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاد از مخالفت کُردها با عملیات نظامیان این کشور در خاک سوریه، افزود هدف مشترک ترکیه، پاکسازی مناطق شمالی سوریه از دست داعش است.

چاووش‌اوغلو در توجیه تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه و تصرف شهر «جرابلس» توضیح داد همانطور که قبلا ترکیه گفته است، غیرممکن است بتوان داعش را در عراق و سوریه بدون عملیات زمینی و فقط با حملات هوایی شکست داد.

وی با اشاره به همکاری ترکیه، آمریکا و تروریست‌های به اصطلاح «میانه‌رو» برای عملیات در جرابلس، ادعا کرد: «داعش در عراق و سوریه نبود، اگر پنج یا شش کشور چنین همکاری (برای عملیات زمینی) در این باره انجام می‌دادند.»

وزیر خارجه ترکیه درخصوص ممنوعیت دیدار مقامات آلمانی از پایگاه هوایی «اینجرلیک» نیز گفت اگر آلمان اقدامات لازم را انجام بدهد زیرا ترکیه اجازه نخواهد داد کسانی که تاریخ این کشور را به بازی گرفته‌اند، از مناطقه منحصر‌به‌فرد و حیاتی بازدید کنند.

ارسال نظر: