قبادی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران عنوان کرد:

بزودی شاهد یک افشاگری راجع به برندهای غیرقانونی پوشاک خواهیم بود

کدخبر: 2059069

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: بزودی شاهد یک افشاگری راجع به برندهای غیرقانونی با قید اسامی خواهیم داشت تا مردم کشور متوجه بشوند چه برندهای خارجی در کشور فعال هستند که هیچگاه به صورت قانونی مجوز عرضه در کشور ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران پیش از ظهر امروز با حضور "مهدی یکتا" دبیر اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران، "حمید قبادی" دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، "محمود نبوی" رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی پوشاک ایران، "مجید نامی" عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران، "مجید افتخاری" عضو کمیته چهارمین برگزاری نمایشگاه پوشاک ایران و شاهرخ جعفری عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ابتدای این نشست خبری در سخنانی، گفت: چهارمین دوره نمایشگاه پوشاک ایران به همت بخش حصوصی و همراهی کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار می شود. بر این اساس اتحادیه تولید و صادرات نساجی پوشاک ایران نیز به عنوان مجری مسئولیت برگزاری این نمایشگاه را نیز بر عهده دارد و در این راستا فعالیت های گسترده ای را نیز انجام داده است.

وی افزود: این قبیل فعالیت ها با هدف اجرای قانون و ایجاد انسجام در فعالیت های این حوزه صورت می گیرد. بر این اساس خوشبختانه در سال های اخیر خصوصا در سال 95 و بعد از تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری همه نهادها به دنبال هماهنگی برای فعالیت هرچه بیشتر و بهتر در این حوزه هستند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ادامه داد: تا پیش از این هر زمانی که صحبت از کالای ایرانی می شد فعالان این عرصه یا ناامید بودند و یا امید بسیار کمی برای فعالیت در این عرصه داشتند. اما امروزه به جایی رسیده ایم که نمایشگاه های بسیار خوبی را برگزار می کنیم تا بخشی از توان خود را در معرض نمایش قرار بدهیم.

قبادی خاطرنشان کرد: البته باید عرض کنم که تمامی این موفقیت ها در گرو اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب است. اگر این تبلیغات به صورت بسیار خوب و مناسبی انجام شود قطعا ما را در رسیدن به اهداف خود به شکل شایسته ای یاری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: صنعت پوشاک کشور در حال حاضر به چنان توانایی رسیده است که اگر همین فردا درب های کشور بر روی ورود کالاهای خارجی بسته شود می تواند پاسخگوی تمامی نیازهای مردم کشور باشد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصریح کرد: لباس یک محصول فرهنگی است و همه دیدیم که زمانی که در ابتدای تابستان برخی لباس ها با نوشته ها و طرح هایی وارد کشور شد جامعه صنعت کشور، تولیدکنندگان و مردم چه واکنشی را به آن نشان دادند.

قبادی ادامه داد: بزودی شاهد یک افشاگری راجع به برندهای غیرقانونی با قید اسامی خواهیم داشت تا مردم کشور متوجه بشوند چه برندهای خارجی در کشور فعال هستند که هیچگاه به صورت قانونی مجوز عرضه در کشور ندارند.

وی افزود: تعداد زیادی از برندهای معروف حاضر در کشور سایه ای از برند اصلی خود هستند و در حقیقت امروز مشغول فریب دادن مردم در خرید آنها هستند. بر انی اساس در کنار دستگاه نظارت از دستگاه قضایی هم درخواتس داریم تا وارد این ماجرا شود و با خاطیان برخورد کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پایان گفت: تا امروز 400 برند غیر قانونی فعال در عرصه پوشاک کشور اخطار قانونی گرفته اند تا هرچه وزدتر تعیین تکلیف شوند.

محمود نبوی رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی پوشاک ایران نیز در بخش دوم این نشست خبری در سخنانی، گفت: امسال چهارمین نمایشگاه ایران مد برگزار می شود. خیلی خوب یادم می آید که در سال اول کسی فکرش را هم نمی کرد روزی فرا برسد که در اسین زمینه اینقدر موفقیت بدست بیاوریم. البته در این راه دوستان فراوانی زحمات متعددی را کشیدند و در این زمینه از انجمن نساجی ایران و وزارت صنعت معدن و تجارت برای همراهی بسیار خوب با ما تقدیر و تشکر می کنیم.

وی افزود: در سال های گذشته 90 درصد پوشاکی که به کشور وارد می شد را ما تولید می کردیم و برای آنها ارسال می شد تا دوباره به کشور وارد شود. منتهی امروزه این پوشاک در داخل تولید و با نام برند ایرانی در سطح کشور عرضه می شوند.

رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی پوشاک ایران ادامه داد: چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران از 13 تا 16 شهریورماه در سالن B 38 واقع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی از ساعت 12 الی 8 شب برگزار می شود.

نبوی خاطرنشان کرد: در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی برای برگزاری این نمایشگاه باید به این نکته اشاره کنم که نمایندگانی را به 45 شهر کشور اعزام کردیم تا از واحدهای خرده فروشی به جمع آوری اطلاعات و داده های مورد نیاز ما بپردازند. همچنین از روش های دیگری نیز در حال انجام تبلیغات مورد نیاز خود هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نگرانی هایی که مقام معظم رهبری پیرامون موضوع پوشاک قاچاق ابراز کردند در هفته های اخیر شاهد هستیم که قاچاق پوشاک بسیار مشکل شده است. بر این اساس این موضوع جز بالا بردن صنعت و ارج نهادن به تولید کنندگان نیست.

مهدی یکتا دبیر اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران نیز در بخش بعدی این نشست خبری در سخنانی، گفت: سال ها بود که علاقه داشتیم تا ننمایشگاهی برای صهعت پوشاک کشور برگزار کنیم. بر این اساس چند سال طول کشید تا مجوز برگزاری نمایشگاه را دریافت کردیم. البته در ابتدا هیچ دستگاهی حاضر نمی شد به ما مجوز برگزاری نمایشگاه بدهد.

وی افزود: اما خوشبختانه امروز یک نمایشگاه تخصصی برای صنعت پوشاک کشور داریم. بر این اساس هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه ایجاد حلقه اتصال بین صنعت پوشاک و سیستم توزیع در کشور بوده است. همچنین نیم نگاهی هم به بحث صادرات نیز داریم.

دبیر اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران ادامه داد: یکی از ویژگی های برگزاری نمایشگاه امسال این است که ما 45 نقطه جغرافیایی کشور که بازارهای اصلی است را شناسایی کردیم و تیم هایی را هم به آنجا اعزام کردیم.

یکتا خاطرنشان کرد: ما در این راستا 6 هزار و 500 واحد صنفی که مستعد توزیع پوشاک ایرانی است را شناسایی کردیم و بر این اساس بانک اطلاعاتی بسیار خوبی را ایجاد کردیم. که این موضوع مسئله بسیار مهم و تاثیرگذاری بر فعالیت های ما است.

وی اضافه کرد: بعد از روی کار امدن دولت آقای روحانی بحث نظام مند کردن سیستم توزیع در کشور پیگیری شد. البته در ابتدا کسی این توانانی را نداشت تا اجناس قاچاق را از اجناس غیر قاچاق تشخیص بدهد. ولی سیستمی را به صورت کامل و جامع راه اندازی کردیم که به صورت پایلوت در نمایشگاه امسال نشان داده خواهد شد که در این طرح بر روی اجناس یک کد یونیک نصب می شود و از مرز تا فروشگاه جنس را قابل ردیابی و پیگیری می کند.

دبیر اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: یکی از اهداف مهم ما در برگزاری این نمایشگاه ایجاد زمینه ای برای نمایش توانایی های برندهای ایرانی و انجام زورآزمایی بین برندهای ایرانی و برندهای خارجی است.

مجید نامی عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران نیز که در این نشست خبری حضور داشت در سخنانی، گفت: درخواست برگزار کنندگان این نمایشگاه برگزاری بیش از یک بار در سال بوده است. در حقیقت این نمایشگاه نمایش کوچکی از توانمندی های داخلی صنعت پوشاک کشور است.

وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان درخواست حضور در این نمایشگاه را داشتند ولی متاسفانه به دلیل کمبود جا موفق به حضور نشدند. متاسفانه بعد از 3 سال برگزاری نمایشگاه تقاضای 6 هزار متر مربع فضا داشتیم که نیمی از این فضا برای برگزاری نمایشگاه محقق شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران تصریح کرد: شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور دارند بیشتر تولیدکننده های صنفی پوشاک هستند. بر این اساس برای شناساندن هرچه بهتر از ابزار تبلیغات، آگهی و اقزایش شعبات فروش استفاده می کنیم.

مجید افتخاری عضو کمیته چهارمین برگزاری نمایشگاه پوشاک ایران نیز در ادامه این نشست خبری در سخنانی، گفت: 3 روز تا برگزاری نمایشگاه ملی پوشاک باقی مانده است ولی متاسفانه تبلیغات رسانه ای شایسته و مناسبی را برای آن شاهد نیستیم. این درحالی است که در همه جای دنیا و حتی در کشور همسایه ما ترکیه تبلیغات فراوانی برای این دست نمایشگاه ها انجام می شود.

وی افزود: ولی باید به این نکته اشاره کنم که زمان برگزاری نمایشگاه پوشاک دو مرتبه متوالی جابجا شد که این موضوع خود نشان از مظلومیت صنعت پوشاک در کشور و در میان سایر صنایع دارد. متاسفانه وضعیت حمایت از این صنعت در سال های اخیر بسیار حداقلی بوده است.

عضو کمیته چهارمین برگزاری نمایشگاه پوشاک ایران ادامه داد: پیرامون موضوع تعرفه ترجیحی نیز باید به این نکته اشاره کنم که این موضوع بسیاری از واحدهای صنعتی تولید پوشاک کشور را ورشکسته کرده است. بر این اساس این واحدها با ریزی نیرو و مسائلی از این دست روبرو بودند.

افتخاری تصریح کرد: بحث حمایت از تولید نباید شعارگونه باشد ولی متاسفانه می بینیم که امروز به یک ژست تبدیل شده است. اما باید از مدیران سوال کرد تا امروز چه حمایتی از صنعت پوشاک کشور انجام داده اند؟

وی در پایان گفت: ما تولیدکنندگان در کشور خود غریب هستیم. زیرا یک سال و دویدیم تا محلی برای نمایشگاه پیدا کنیم ولی در نهایت چیزی بیش از 3 هزار متر مربع فضا بدست آوردیم. تازه شانس هم آوردیم که همینقدر فضا را کسب کردیم.

ارسال نظر: