نادر طالب‌زاده در جشن پیوند هنر انقلابی ایران و آمریکای لاتین:

باید پیام انقلاب اسلامی‌مان را از مرزهای‌مان فراتر ببریم

کدخبر: 2059156

دبیرجشنواره عمار گفت: انقلاب اسلامی ما حرف‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل دارد و ما باید پیام انقلاب اسلامی‌مان را از مرزهای‌مان فراتر ببریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: جشن پیوند هنر انقلابی ایران و آمریکای لاتین همراه با پاسداشت میگل‌لیتین عصر امروز (سه شنبه 9 شهریور) در تالار ابن سینای دانشگاه تهران برگزار شد.

نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره عمار در این مراسم گفت: خوشحالم که جشنواره عمار پیشقدم در حیطه پیوند هنر انقلابی آمریکای لاتین و هنر انقلابی ایران شده است. انقلاب اسلامی ما حرف‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل دارد؛ ایران نقش مهمی در فرهنگ انقلاب در سراسر دنیا دارد. دعوت از آقای لیتین کار بسیار خوب و نوعی بود, نسل جدید انقلاب ما نسلی پرشور و حال و خوش‌فکر هستند. امیدوارم در آینده اشخاص دیگری از هنرمندان دنیا که در زمینه انقلاب فیلم ساخته‌اند به کشورمان بیایند. ما باید ابتکار عمل به خرج دهیم و پیام انقلاب اسلامی را از مرزهایمان فراتر ببریم.

همچنین در ادامه این مراسم از حسین زندباف، بهروز افخمی و مسعود جعفری جوزانی، به پاس ساخت فیلم‌های انقلابی تجلیل به عمل آمد.

مسعود جعفری جوزانی در این مراسم گفت: انگار همین دیروز بود که تازه کمی از انقلاب گذشته بود و ما در خیابان‌ها مشغول فیلم‌برداری بودیم. 38 سال از آن زمان گذشته است و من احساس می‌کنم شکاف طبقاتی در کشورمان به وجود آمده است. امیدوارم روزی را ببینم که این شکاف طبقاتی از بین رفته است.

بهروز افخمی در این مراسم اظهار کرد: امیدوارم همانطور که هر 20 سال یکبار یک فیلم راجع به بمب اتم و جنایت آن ساخته می‌شود؛ 20 سال دیگر که می‌خواهند راجع به آن فیلم بسازند فیلم بهتری از کار درآید.

حسین زندباف در این مراسم بیان کرد: بسیار حالم خوب است چون در جشنواره‌ای با نام انقلاب ایستاده‌ام. با ترور و کشتن کسی نمی‌میرد، بلکه زنده‌تر می‌شود.

افخمی بار دیگر پشت تیریبون آمد و درباره میگل‌لیتین گفت: بیش از 30 سال است که آقای لیتین را می‌شناسم اما در این چند روز که با او بودم تازه فهمیدم که چیز کمی از او می‌دانستم. میگل یکی از کسانی بود که سینمای آمریکای لاتین را زنده کرد.

در ادامه این مراسم از میگل‌لیتین به پاس یک عمر فیلمسازی در زمینه انقلاب در کشور شیلی تقدیر به عمل آمد.

میگل‌لیتین در این مراسم بیان کرد: سال‌های بسیاری گذشته است و در این سال‌ها بسیار مشتاق بودم که به ایران بیایم. اکنون بسیار خوشحالم که به ایران سفر کرده‌ام و چیزهای بسیاری از فرهنگ ایران دیده و خوانده‌ام؛ من در این چند روز راه و روش کسانی را دیدم که انقلاب اسلامی ایران را ساختند. سینمای ایران، سینمای خارق‌العاده‌ای است و می‌تواند بسیار بیش از این دیده شود، اگر بیشتر در عرصه جهان عرضه شود. مردم ایران مردمانی مهربان هستند من هیچ وقت آنها را فراموش نمی‌کنم؛ هیچ وقت این جادوی فرهنگ قدیمی ایران را از یاد نمی‌برم و سال‌ها راجع به آن فکر می‌کنم.

وی افزود: ایران و شیلی نقطه مشترک فرهنگی بسیاری دارند؛ رئیس جمهور شیلی هم مانند رئیس جمهور جوان ایران رجایی شهید و کشته شد. بسیار سنگین است که دنیا تصور بدی از فرهنگ ایران و شیلی دارند؛ ما فیلمسازان باید این تصور نابجا را از ذهن دنیا بزداییم.

در پایان این مراسم علیرضا قزوه شعری تحت عنوان وال استریت و سپاه قدس قرائت کرد.

ارسال نظر: