وزارت خارجه انگلیس: فعالیت‌های نیروی "قدس" سپاه پاسداران مایه نگرانی است

کدخبر: 2059217

سخنگوی وزارت خارجه انگلستان می‌گوید لندن از فعالیت‌های منطقه‌ای و اقدامات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگران است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سخنگوی وزارت خارجه انگلستان ضمن متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، گفت لندن نگران اقدامات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی در واکنش به گزارشی که از سوی گروهک تروریستی منافقین در مورد نقش ایران در سوریه منتشر شد، به نشریه «دیلی میل» گفت: «نقش ایران در تشدید بی‌ثباتی در خاورمیانه، از جمله حمایت مداوم از گروه‌های نیابتی و رژیم (بشار) اسد و فعالیت‌های نیروی قدس ایران، همچنان مایه نگرانی است.»

دیلی میل سه‌شنبه شب در گزارشی به نقل از منافقین مدعی شد که فرماندهان ایرانی از ساختمانی واقع در نزدیکی فرودگاه دمشق، نبرد ارتش سوریه علیه تروریست‌ها را هدایت می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلستان همچنین با متهم کردن ایران به اعزام نیرو و حمایت از نظام سوریه، گفت: «دولت ایران گفته است که خواهان رسیدن به راهکاری مسالمت‌آمیز در درگیری سوریه است. اما با اوضاع کنونی، ایران تا ایفای نقشی سازنده در سوریه فاصله زیادی دارد.»

سه‌شنبه شب ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده جدید «فرماندهی مرکزی ایالات متحده» در خاورمیانه هم با تکرار اتهاماتی مشابه اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت واشنگتن نگران «اقدامات تحریک‌آمیز» نیروی قدس در خلیج فارس است.

ارسال نظر: