"بشار الجعفری":

فرستاده سازمان ملل و آمریکا بحران را در سوریه طولانی می‌کنند

کدخبر: 2059495

نماینده سوریه در سازمان ملل با اشاره به اینکه فرستاده این سازمان در دمشق اختیاری در زمینه آغاز مجدد گفت‌وگوهای سوری ندارد، از نقش منفی وی و واشنگتن و کشورهای همپیمان آن در طولانی کردن بحران سوریه انتقاد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که در گزارش سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه مشکلات و نواقص زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورها مانع از آن شدند که فهمیده شود، چه کسی از سلاح شیمیایی استفاده کرده، تصریح کرد که مسئله سلاح شیمیایی ایجاد شده است تا از آن علیه دولت سوریه استفاده شود.

الجعفری در گفتگو با شبکه خبری «المیادین» تأکید کرد که گزارش نهایی کیمته بازرسی شیمیایی در سوریه هنوز صادر نشده و آنچه منتشر شده مبتنی بر گواهی‌های دروغین است که جعل شده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه پرونده سلاح شیمیایی بخشی از برنامه اعمال فشار به دمشق و همپیمانان آن است، گفت: دولت سوریه 11 نامه درباره استفاده از سلاح شیمیایی ارسال کرد، ولی کمیته بازرسی توجهی بدان نکرد.

الجعفری با اشاره به اینکه آمریکا و همپیمانان آن در راستای طرح فرسایش بلند مدت تلاش می‌کنند، اظهار داشت: دی میستورا نیز به جای تلاش برای بازگشت به گفت‌وگو در راستای طولانی کردن بحران فعالیت می‌کند و پا را از حد یک میانجی فراتر گذاشته است.

وی در پایان تأکید کرد که مسئله آغاز گفت‌وگوهای سوری در اختیار دی میستورا نیست و هنوز دستوری در این زمینه دریافت نکرده است.

ارسال نظر: