در دیدار رئیس رسانه ملی با علما و مراجع تقلید صورت گرفت

تاکید مراجع بر رعایت اخلاقیات و حجاب در برنامه‌های و صدا و سیما

کدخبر: 2059575

رئیس سازمان صدا و سیما صبح روز پنجشنبه، یازدهم شهریور در سفر به قم با آیات عظام صافی‌گلپایگانی، نوری‌همدانی، مکارم‌شیرازی، موسوی اردبیلی و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: عبدالعلی علی عسکری امروز با سفر به قم با علما و مراجع تقلید در این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس رسانه ملی در این دیدارها ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فرهنگی و فعالیت‌های صدا و سیما، برنامه‌های آینده رسانه ملی را تشریح کرد.

علی‌عسکری در بدو ورود به قم با حضور در بیت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

* صدا و سیما باید به تمام معنا اسلامی باشد

آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار ضمن برشمردن ویژگی‌های یک رسانه اسلامی، هدف اصلی صدا و سیما را اسلامی‌شدن تمام برنامه‌هایش خواند و بیان کرد: باید مراقب بود که صدا و سیمای ما، اسلامی به تمام معنا باشد. خدا می‌داند در بدو تأسیس نظام اسلامی، هدف همه همین بود که این رسانه، تشکیلاتی باشد که همه‌اش دینی و انقلابی شود. در تمام برنامه‌های این رسانه، باید اسلام دیده شود. الحمدلله شما که اکنون در صدر این کار قرار گرفته‌اید، مسلمان، متدین و بزرگوارید که باید همین مقصد را دنبال کنید.

این مرجع تقلید همچنین انتخاب مسؤولان متدین در قسمت‌های مختلف صداوسیما را مهم برشمرد و گفت: افرادی را که در قسمت‌های مختلف این سازمان انتخاب می‌کنید، مراقب باشید اشخاصی باشند دارای سوابق خوب و تدیّن، که اگر در انتخاب این عزیزان دقت شود، بسیاری از امور در آن بخش اصلاح می‌شود. کسانی را انتخاب کنید که هدفشان دین و ترویج اسلام باشد، و نسبت به اهمیت این جایگاه، آگاهی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های کارشناسی صدا و سیما، اظهار کرد: در انتخاب وعاظ، سخنرانان و کارشناسان، دقت زیادی داشته باشید که دارای حُسن سابقه باشند، و علما به آن‌ها حسن ظن داشته باشند، که اگر این طور شد، حرف و نصایح در مخاطبان آن‌ها اثر خوب خواهد گذشت.

آیت‌الله صافی گلپایگانی همچنین در این دیدار بر لزوم توجه به اخلاق و رعایت حدود شرعی، فعالیت با نگاه بین‌المللی، پرهیز از جناح‌بندی و ارتقاء فعالیت‌های رادیو معارف تاکید کرد.

رئیس رسانه ملی پس از این دیدار در دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی حضور یافت و با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

* لزوم توجه ویژه به حوزه‌های علمیه در رسانه ملی

آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به وظیفه سنگین رسانه ملی، نقش این مجموعه در حوزه فرهنگ را مورد توجه قرار داد و گفت: به حوزه‌های علمیه و علمای دینی که در حوزه فرهنگ اثرگذارند، توجه بیشتری شود تا تأثیرگذاری برنامه‌ها افزایش یابد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه رسانه‌های معاند در تلاش‌اند تا به اسلام ضربه بزنند، افزود: یکی از وظایف رسانه ملی این است که با تمام قوا به دشمنی‌های آنان پاسخ بدهد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیش از پیش رسانه ملی به بحث حجاب گفت: صهیونیست‌ها دشمنی عمیقی با نظام اسلامی دارند و باید رسانه ملی پاسخگوی این دشمنی‌ها باشد.

سومین دیدار علی‌عسکری با آیت‌الله مکارم شیرازی در بیت وی برگزار شد.

* ضرورت توجه رسانه ملی به اخلاقیات

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های صدا و سیما، لزوم توجه رسانه ملی به اخلاقیات را مورد توجه قرار داد و گفت: اخلاقیات از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌های صداوسیما بر آن تأکید کرد.

همچنین آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی در دیدار رئیس رسانه ملی، توجه به احکام اسلامی در برنامه‌های صدا و سیما را امری ضروری خواند و تصریح کرد: صدا و سیمایی که موجب عزت مملکت است باید برای اصلاح جامعه اهتمام داشته باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما پس از این دیدار با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت این آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

* تقدیر از توجه رسانه ملی به طنز فاخر

آیت‌الله سعیدی در این دیدار داشتن محتوای خداپسندانه را امری ضروری در پیش‌روی صدا و سیما عنوان کرد و گفت: صدا و سیما جلوه‌ای از بروز و ظهور دین و اعتقادات ماست، از این رو نباید در پخش برنامه‌ها، هر آنچه که مردم می‌خواهند مد نظر قرار گیرد، بلکه اعتقادات و حقایق نشر یابد.

وی با اشاره به تولید برخی برنامه‌های طنز در صدا و سیما گفت: مدتی است از سوی صدا و سیما طنز فاخر پخش می‌شود، بدون این که توهین یا تمسخری نسبت به گروه و قومیت و زبان خاصی صورت بگیرد. این در حالی است که در گذشته افرادی به عنوان طنزپرداز شناخته می‌شدند که قومیت‌ها، زبان‌ها و مردم مناطق مختلف را به تمسخر می‌گرفتند.

* شبکه ایران http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950611000902 کالا راه‌اندازی می‌شود

علی‌عسکری در ادامه برنامه‌های سفر خود به قم با حضرات آیات سبحانی، علوی گرگانی و هاشمی شاهرودی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس رسانه ملی در این دیدارها با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم برنامه‌های صدا و سیما برای ترویج دین و فرهنگ اسلامی، فعالیت 217 شبکه ماهواره‌ای علیه نظام اسلامی را یادآور شد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم علاوه بر شبکه‌های برون‌مرزی و داخلی، رادیوهای اینترنتی را نیز برای رساندن پیام انقلاب اسلامی راه‌اندازی کنیم.

علی‌عسکری برنامه صدا و سیما برای ایجاد روحیه امید و آگاهی بخشی به جامعه را یادآور شد و گفت: شبکه ایران کالا برای معرفی رایگان تولیدات داخلی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به ورود رسانه ملی به فضای مجازی و برنامه این سازمان برای راه اندازی شبکه تعاملی IPTV گفت: شبکه پیام رسان سروش در صداوسیما راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظر: